Gå til innhold

Hvordan tilpasse skrivebord?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på diverse nettkafeer, der skrivebordet (i Windows...) har vært veldig egendefinert, med menyer, logoer (det er jo ikke så vanskelig å fikse) og egne snarveier i form av URLer. F.eks. et eget område på skrivebordet der man kan ha live-linker til spill eller programmer eller innstillinger, ikke bare snarveier.

Finnes det noe program for å lage slike løsninger? Eller er det bare jeg som har misforstått et helt enkelt skrivebordsutseende.

Jeg snakker altså om å egendefinere skrivebordet med menyer og snarveier i mye større grad enn det man kan fra "høyreklikk og egenskaper" på skrivebordet.

På forhånd takk!

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er etter hva jeg forstår satt fra en egen server. Du kan lage egendefinerte skrivebord og sette tilganger osv med policy osv (Windows 2000 server og nyere). Tror det heter Mandetory profiles om jeg husker rett. Veldig lenge siden jeg drev med sånt selv...

Lenke til kommentar
Ok, så det kan være serverprogram-policy som har gjort det da? Det er snakk om Win XP, jeg har XP pro. men får kanskje klare meg med kjedelige skrivebordet da..

trenge ikkje ha et skrivebord som ikke er tøft! du kan jo gjøre d tøfere en det, det er med XPstyle!

har du ikke d så prøv det!hehe :D

mvh IceHunter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...