Gå til innhold

Godt "Bilde printings" program?

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et Canon Digital IXUS IIs og har følgende problem:

Når jeg skal skrive ut bildene så kutter pc'en i bildet for å få det til å passe, selv om det passer! Jeg skriver ut på 10x15 fotopapir. Har en HP pcs 2175 all-in-one maskin.

I Windows Xp Pro's egen fotoskriving;

-Velger jeg "centered and rotated to fit" så får jeg ikke kantløs utskrift, har satt opp at jeg har 10x15cm fotopapir osv. Og i tillegg kutter den i bildet...

-Velger jeg "cropped and rotated to fit" så kutter den like mye i bildet, men da får jeg kantløs utskrift....

Bruker jeg HP DIRECTOR som fulgte med skriveren, så kutter den like forbasket i bildet. Får da også kantløs utskrift.

Det jeg vil er å printe ut bildene med gjerne en liten kant nede (eller oppe), men på "langsidene" skal den være kantløs, "kortsidene" trenger ikke være kantløse. Så den kan bare snu og vende på bildet, gjøre det mindre / større, bare den IKKE kutter i bildet, og gjøre det jeg skrev overnfor.

Det jeg spør etter er et program som kan skrive ut bildene slik jeg vil, og er gratis....

Mulig feilpost, men det var ikke noe som matchet under " Digitale bilder, foto og video "

POST NR 300 :D

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...