Windoge Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Skal runne det 2 ganger AT du gidder! Lenke til kommentar
insider Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Spilt nå i nermere 5 timer og er luta lei. Skulle hatt noe mer variert gameplay. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Teknikeren, Jeg må åpenbart ha gått glipp av noe... For jeg er langt i fra sint, ser heller ikke hvorfor jeg skal være det? Særlig intolerant er jeg heller ikke, hvis du har noe å si til meg som går på meg som person så kan du ta det over PM eller noe isteden, det trenger vi ikke å bry resten av forumet med. For meg er Carmack Gud, ja. En Gud når det gjelder programmering. Jeg synes det var nok av atmosfære gjennom hele spillet jeg, mer enn i andre spill jeg har gjennomført i det siste. For var spillet en nytelse fra ende til annen, hele spillet igjennom, til tross for visse problemer. Jeg sier ikke at spillet er feilfritt, skulle jeg anmeldt det ville jeg gitt det 85 av 100, ca. Inkompetente anmeldere som ikke tør å si hva de mener? Hvordan vet du at de ikke sier det de mener? Vi kan jo spørre anmelderne her på Gamer.no, sier dere hva dere mener eller "tør dere ikke?" Hva er det de skal være redd? Selvfølgelig sier de hva de mener, det er det en anmeldelse dreier seg om. Spill som er så hypet er som oftest dårlige da hypen er så stor og i dette tilfellet så infrir doom 3, det er hypet opp til å være noe det ikke er. Jeg er usikker på om jeg skjønner hva du mener med dette... Er spill som blir hypet opp dårlig fordi hypen er stor? Hva mener du egentlig her? Ja, store spill blir hypet opp og forventninger stiger i været hos noen, men det gjør ikke et spill dårlig. Spillet er det samme enten hypen er stor eller liten. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Syntes du virket sur og sint da du kalte de av oss som ikke liker doom 3 "en flokk sauer" Det du sier med å sitere Carmack. Og det vil jeg også kalle intolerant. Tror ikke det er noe behov for å ta noe med eg på pm da det vi bare er litt uenige noen bagateller, og hvis det hadde vært tilfellet så hadde du ikke postet dette på forumet men sendte det på pm da du ikke vil blande de andre inn? For meg er Carmack Gud, ja. En Gud når det gjelder programmering. så skuffet du må bli når du ser resultatet.... Grafikk kan de, gameplay og nyskapning bør de overlate til noen andre.Inkompetente anmeldere som ikke tør å si hva de mener? Hvordan vet du at de ikke sier det de mener? Vi kan jo spørre anmelderne her på Gamer.no, sier dere hva dere mener eller "tør dere ikke?" Jeg sitter med den følelsen når jeg leser en anmeldelse, for mef teller ikke en anmeldelse, for meg så teller det å gjøre opp en formening. Du skjønner at de fleste av oss trenger ikke å ha en "leder" som forteller "flokken" hvor godt et spill er. Jeg er usikker på om jeg skjønner hva du mener med dette... Er spill som blir hypet opp dårlig fordi hypen er stor? Hva mener du egentlig her? Ja, store spill blir hypet opp og forventninger stiger i været hos noen, men det gjør ikke et spill dårlig. Spillet er det samme enten hypen er stor eller liten.Det kan hende jeg rotet litt med det jeg ment her , prøver en gang til.Når et så forsinket spill som doom 3 har vært og de uttalelsene og fantastisk spill osv er kommet før spillet og de faktum at de har uttalt at de har lagt vekt på gameplay, så er det en hype og i dette tilfellet så var hypen for rå i forhold til det leverte produktet. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Vil også si at Doom3 er langt bedre enn Far Cry, både i spillbarhet og grafikk. Go for it! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Vil også si at Doom3 er langt bedre enn Far Cry, både i spillbarhet og grafikk. Go for it! Jeg er ikke enig i noen av tingene. For det første har Doom III noe av det mest kjedeligste FPS gameplayet jeg har støttet over. Nei, jeg tar ikke i nå Doom III har bedre grafikk en Far Cry i de mørke korridorene som er. Men du finner ting i Far Cry som du aldri finner i Doom III. Blandt annet fine vanndetaljer, nydelig utegrafikk med store landskap, osv... Du finner ikke noe av dette i Doom III, bare en slags enformig men god grafikk. Far Cry har en litt dårligere grafikk, men mye mer varierende grafikk, og det teller mer. Noen som er enige? Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hehe, det spørs jo hva slags spill det er det da. D3 ser ut omtrent sånn jeg ville innbilt meg det gjør, hvis man hadde lagd en base på Mars. Jeg er glad jeg ikke ser store ute områder der med vann og jungel som i Far Cry for å si det sånn. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Doom III har bedre grafikk en Far Cry i de mørke korridorene som er. Men du finner ting i Far Cry som du aldri finner i Doom III. Blandt annet fine vanndetaljer, nydelig utegrafikk med store landskap, osv... Du finner ikke noe av dette i Doom III, bare en slags enformig men god grafikk. Far Cry har en litt dårligere grafikk, men mye mer varierende grafikk, og det teller mer. Noen som er enige? Jepp er enig Jeg satt ikke mange timene med Doom 3 før jeg var lut lei. Trodde gameplayet skulle være mer gjennomtenkt enn som så Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) -Feilpostet Nå er det nesten på tide at folk begynner å skjønne at det finnes et DOOM III forum der alle tråder som har med DOOM III å gjøre skal postes i. Samme gjelder for Counter-Strike, Halflife osv. Spill forumene ligger under Spillforum - for de mest populære spillene Flyttes Endret 9. august 2004 av Gef Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 -Feilpostet Nå er det nesten på tide at folk begynner å skjønne at det finnes et DOOM III forum der alle tråder som har med DOOM III å gjøre skal postes i. Samme gjelder for Counter-Strike, Halflife osv. Spill forumene ligger under Spillforum - for de mest populære spillene Flyttes Hehe, enig der Får sikkert et mye verre dilemma når Half-Life 2 kommer. Synes dere burde sette inn en moderator eller to som har et større hovedansvar på Gamer.no forumet. Men det bedrer seg vel sikkert når ferien er over Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) jeg er både enig og uenig i disse påstandene. 1: grafikken er nice, og vil sikkert bli nicere med bedre skjermkort, MEN brettene og gameplayet er for tamt. Det er jo omtrent kun koridorer. Men samtidig er det veldig bra til å være 100% FPS sammenlignet med mange andre titler som har prøvd å konkurrere på denne fronten. Likevell mener jeg fortsatt at de skulle lært mer av FarCry og hatt mindre scripting på motstanderne osv. De burde også prøvd å lage et noe mer spesiellt gameplay. Når man dør i doom3, så er man død. That's it. Det som hadde vært fett er at man hadde blitt som motsanderene (altså zombier) og kjempet på "den andre siden" ... DET hadde vært en nyvending (interessang ide til mod?). Doom3 var ikke så bra som jeg hadde håpet på, men jeg ble ikke direkte skuffet! Endret 9. august 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Men spillet er overvurdert. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Carmack har sagt hele tiden at Doom 3 ikke kom til å være noe annet enn en remake. En remake er da man lager spillet akkurat som det var, bare med bedre teknologi til stede. Doom 1 var ikke noe annet enn en stor skytefest, og da er ikke D3 det heller. Smaken er som baken, og i disse tider med så mange mere avanserte spill kan man godt si at Doom 3 ikke holder standarden. For eksempel det er omtrent ingen fysikk i spillet, omgivelsene reagerer ikke på hvis du skyter noen ting, det blir bare noen smp skuddhull decals som forsvinner noen sekunder senere, det eneste man kan bevege på er noen stoler, som langt ifra holder standarden til HL2. For meg ser omgivelsens grafikk dårlig ut. Det er masse lav resolusjons teksturer med masse bump mapping og gloss mapping. men monster og menneske modellene er kjempebra og høy poly. Personlig syntes jeg ikke Doom 3 var skummelt i det hele tatt, det var mere 'kult' en skummelt. hva kan være mer kult enn helvete sluppet løs på mars? Det var og noen kule sekvenser da nye monstre ble introdusert med en cut scene, for eksempel det store tjukke monstret som slo seg gjennom en dør mot deg. Men skummelt? Nei. Det er jo bare et spill. Alt i alt handler det mere om hva folk syntes, og ikke om spillet faktisk var bra eller dårlig, dette er et av de spillene man må anmelde subjektivt og for seg selv, fordi en annen gamer kan syntes det er kjedelig og ensformig. Personlig ble det en mixet sak for meg, jeg sleit mye med å finne pda'er, pluss det ble veldig mørkt og slitsomt etterhvert, og det at man måtte skyte så mange monstre hele tiden gjorde det kjedelig. men det betyr ikke at spillet var dårlig, man må bare ha den rette instillinga, og si at 'ja, dette spillet har ikke noe mer enn skyting, må nesten level med det hvis jeg syntes det er kult', det blir som serious sam eller painkiller liksom. Uansett syntes jeg id kunne ha gjort mye bedre hvis de hadde tenkt mer gjennom, og laget et dypere spill med flere gameplay options. Men det er bare meg. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Synes heller ikke det var noe skummelt. Men se det slik: Det er jo et spill, det kan ikke bli skummelt. Ikke for meg værtfall Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Synes heller ikke det var noe skummelt. Men se det slik: Det er jo et spill, det kan ikke bli skummelt. Ikke for meg værtfall Ikke skummelt ? datt nesten av stolen mange ganger jeg Men ja.. det blir for ensformig, Jeg likte Doom2.. ( trur det var doom2 ) der du måtte komme deg igjennoim gangske store plasser innemellom. det var kult det.. doom 3 har nesten ingen av disse, bare trange korridorer. Men, jeg synes grafikken of lyden osv er kjempe bra. Kanskje litt vell mørkt ?.. men doom er doom. Mørt/run and shoot .. Det kan kanskje ikke sammenlignes med andre FPS spill. men husk at Doom er ikke et åpent spill slik Farcry osv.. Doom er et "klaustrofobi" spill, der du Skal springe i korridorer å skyte nesten hele tiden.. Det er min mening om spillet.. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Synes heller ikke det var noe skummelt. Men se det slik: Det er jo et spill, det kan ikke bli skummelt. Ikke for meg værtfall Haha, tøffen :!: Endret 9. august 2004 av odex Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Personlig syns jeg Serious Sam var bedre enn Doom 3, mens Painkiller var på ca samme nivå. Hadde painkiller hatt Doom 3 grafikk hadde jeg nok foretrukket Painkiller, der var det hvertfall litt artige våpen og omgivelser (den, tja, kjeppkasteren eller pokker den var for noe var jo helt genialt morsom.) Så det er ikke story eller no slikt jeg savner i Doom, jeg forventer ikke at det skal være engasjerende på samme måte som Half-Life... men jeg forventer å ha det gøy når jeg spiller, og når jeg kjenner irritasjonen stiger for hver demon som dukker opp, ja, da blir jeg glad jeg ikke brukte noe penger på spillet... (Forresten, jeg melder meg på de som ikke ble "skremt" i ordets rette forstand... jeg skvatt en del, og det var litt guffent de første par timene... så ble det for mye av det samme og jeg ble vandt til demoner som "kom ut av skapet" i tide og utide...) Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 DOOM III blir gjentagende i lengden, men du må ikke spille spillet igjennom på den letteste vanskelighetsgraden... Da blir det til at du bare løper og skyter, uten motstand.. MEN det dårligste med hele spillet må jo være at man på MARS, ikke har klart å lage et våpen med lommelykt, det er sykt frustrerende å løpe med lommelykt - se ett monster - ta opp våpenet - skyte i blinde... Hvis jeg hadde løpt rundt i disse mørke gangene hadde jeg funnet meg litt teip jeg, og surra lommelykta fast i Shotgun'en Forøvrig er jo DOOM III et spill jeg mener alle burde ha i hylla.. rett og slett, bare fordi det er DOOM III Lenke til kommentar
z00l Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Synes det var litt for mye kopi av Half-Life 1. Spesiellt i starten. Skuffende p.g.a forventningene, men skal likevell få 7- på en skala fra 1-10. -z00l- Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Har nå spilt Doom3 i 4 timer, og dette liker jeg ikke: 1. Du går tilbake et sted du allerede har vært, og du har rensket dette området tidligere, for å finne en ny haug med monstre du må drepe, (fordi du har satt igang en eller annen trigger) 2. Mange av monstrene spawner ut ifra intet (gjerne rett bak deg), og dette blir man lei av i lengden, greit nok, du blei skremt den første og kanskje andre gangen, men etterhvert er dette bare kjedelig. 3. Litt enfoldige disse monstrene, (har bare møtt 4-5 forskjellige så langt) 4. Er også enig med at det er litt for mye korridorer. Dette likte jeg: 1. DØDSFET grafikk og stemning 2. Bra gameplay 3. Kult med denne PalmPilot dingsen du bruker 4. Genialt grensesnitt på panelene du bruker Fikk litt god gammel Half-Life 1 "Feel", men bare litt. Allikevel syns jeg dette er et langt bedre spill en Far Cry. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå