nisser Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Har sittet noen dager å spilt dette spillet og det var ulidelig spennende i begynnelsen, men etter en stund så syntes jeg nå at det blir litt for kjedelig og gjentagende. Alt blir så ensformig i lengda. Er det noen som er enige i dette? Lenke til kommentar
Biffer'n Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Det var vel dette jeg fryktet. Har ikke fått tak i spillet enda, og er litt usikker på om jeg skal kjøpe det. God grafikk kan ikke lokke meg hvis mørke ganger og ufyselige monstre er alt som spillet kan by på... Lenke til kommentar
nisser Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Vil ikke skremme deg fra å ikke kjøpe spillet, men jeg er vel inne i Nivå 3 tror jeg og må først og fremst si at grafikken og lyden er vanvittig bra, bortsett fra lyden på våpna da, de høres ut som om de har lyddempere alle sammen Men til nå så ser alt veldig likt ut, det er bare monstrene og våpna som ser litt anderledes ut. MEns alle korridorene og dørene som åpner seg begynner å bli temmelig kjedelig. Må si at skal du sammenligne dette spillet med FarCry så er jeg ikke i tvil om hva som jeg syntes er mest morro, helt klart FarCry, men det er kanskje enda litt tidlig. Kanskje det er noen andre som har kommet lengre i spillet som har litt mer positiv instilling som vil si noe om dette Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) -sletta- Endret 8. august 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jeg har spillt igjennom det. Det var på slutten jeg holdte på å krepere av kjedsomhet. Da var jeg MAKS lei av alle de mørke korridorene. Nå er spillet langt på hylla, og blir neppe tatt frem med mindre spillet oppnår stor suksess via en modifikasjon eller liggnende. Sa jo på forhånd at Doom III sikkert kommer til å være et sånn spill som fort havner på hylla Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Og det har du rett i, makan til lite gjennomtenkt spill. Hadde ærlig talt ventet noe mye bedre en dette, man blir lei av koridorer som er mørke. Stemningen i spillet derimot den er god. Man får intrykk av hva som har skjedd og skjer på basen. Men det eneste av nyskapning må være dette med data skjermene man kan trykke på. Til og med alle motstanderene er jo scriptet så har man nesten ingen taktiske fordeler heller samt at grafikken på våpen og slikt er litt laber i forhold til resten. At dette spillet har blitt utsatt og utsatt skjønner jeg godt, å levere noe så gruelig gjedelig er jo koko. Doom 3 med like god historie som far cry hadde vært snadder. Så sitter jeg her og håper på hl2 Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Trudde lizzom at d00m3 skulle bli HL2 sin største rival, dette er tydeligvis feil! Men jeg kjøper det nok selv om, noen som vet om et billig sted oig kjøpe på?? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Doom III synes jeg fortjener 8/10, mens Far Cry fortjener 9/10. Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 etter å jeg hadde spil doom3 et par timer blei jeg ikke skjremt mer av de tinga.. Da begynte vitsen med spillet å forsvinne, da mener jeg at det er bedre å se en god film Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 HL får vel en rival i stalker, men ikke i doom3 Lenke til kommentar
Hermans Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Synd dette, jeg hadde håpet på at Doom 3 skulle bli en ny klassiker. Jeg har ikke prøvd spillet enda , selvom det jeg leser her ikke virker helt lovende gleder jeg meg. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hvis du ikke har prøvd det så burde du egentlig ikke lese hva folk skriver her, noen ganger kan andres meninger ødelegge din opplevelse av spillet. Det du ser på forumet er det Carmack kaller "tribal" kultur, eller sagt på en annen måte, saueflokk. Når det gjelder spill, og særlig på forum har folk en tendens til "gang up" og slakte det. D3 gikk på dette forumet fra å være et svært forventet spill mange gledet seg til, fra ganske kult til ok, så nå til å være dritt og omtrent det dårligste First Person Shooter noensinne lagd. Enda id Software har fått til akkurat det de prøvde på. Problemet er at mange her har misforstått hva spillet skulle være. Det det skulle være var en First Person Shooter (og alle vet hva det betyr, 99% skyting) som i tillegg hadde bra atmosfære og innimellom var litt skummelt. Folk må forresten lære seg å skille mellom First Person Shooter og førstepersons perspektiv, FPS (First Person Shooter) er en egen sjanger, det blir ikke FPS selv om spillet har førstepersons perspektiv. Ser noen kaller f.eks Hidden & Dangerous FPS, dette er helt feil. Dere må dømme D3 etter hva slags spill det er, FPS er f.eks Half-Life 2, Painkiller, Serious Sam, Doom 1, Doom 2, Vietcong, osv. Når du leser tråder som "D3 har fått lunkent review", så ser du senere at den totale karakteren faktisk ble 8.5, som er veldig langt unna lunket. Det er 1.5 unna 10, som er det beste. Jeg har sett mange D3 reviews den siste tiden, og ingen har gitt det under 7.5 av 10. Bare noen eksempler: ToTheGame - 9 av 10. 2404 - 9.8 av 10. Gamespy - 4.5 av 5. Eurogamer - 9 av 10. Gamesdomain - 9 av 10. IGN - 8.9 av 10. Gamespot - 8.5 av 10. Actiontrip - 90 av 100. Telefragged - 94 av 100%. Ok, dette er bare anmeldelser, og anmeldelser er personlige meninger. Men et spill som er dårlig, som noen vil ha D3 til å være, det er bare tull. Spill som er dårlig får ikke slike karakterer. Så dere som ikke har spilt det enda, gled dere og ikke la gleden deres bli tatt fra dere. Lenke til kommentar
Hermans Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Takk for det du Opex. Når jeg oppdaget denne topicen trodde jeg at det bare var en stakkars sjel som ikke liker skumle spill som mente det var kjedelig... Men det var såpass mange så var enige, så jeg begynte rett og slett å lure om det de skrev var sant. Men takk igjen for påminnelsen om at mennesker er mennesker og de liker å gjenge seg Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Har ikke prøvd Doom3 kommer sikkert ikke til å gjøre det heller.Men på alle de videoen jeg har sett så virke doom3 ufattelig kjedelig.Så jeg trur HL2 kommer til å seire på spillbareheten der ja. Lenke til kommentar
monstar Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Har ikke spilt doom3 enno, kan ikke vente Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jeg syntes Doom 3 så absolutt ikke er kjedelig, jeg nyter hvert eneste sekund iværtfall, hopper tilogmed i stolen noen ganger Det er en helt fabelaktig atmosfære i spillet, og ikke minst skummelt. Så dere som liker "Shoot 'em up" typen, og har litt nerver, gled dere, om dere ikke har prøvd det ennå. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Takk for det du Opex. Når jeg oppdaget denne topicen trodde jeg at det bare var en stakkars sjel som ikke liker skumle spill som mente det var kjedelig... Men det var såpass mange så var enige, så jeg begynte rett og slett å lure om det de skrev var sant. Men takk igjen for påminnelsen om at mennesker er mennesker og de liker å gjenge seg for oss er d vi skriver sant... men for all del, du må prøve spillet og gjøre opp en egen mening. Så får du se om du vil bli med i "gjengen" Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Det du ser på forumet er det Carmack kaller "tribal" kultur, eller sagt på en annen måte, saueflokk. Ja og Carmack er gud Folk liker ikke spillet og sier i fra og så kommer det intolerange personer som deg og blir sint. gjelder spill, og særlig på forum har folk en tendens til "gang up" og slakte det. D3 gikk på dette forumet fra å være et svært forventet spill mange gledet seg til, fra ganske kult til ok, så nå til å være dritt og omtrent det dårligste First Person Shooter noensinne lagd. Enda id Software har fått til akkurat det de prøvde på. Problemet er at mange her har misforstått hva spillet skulle være. Det det skulle være var en First Person Shooter (og alle vet hva det betyr, 99% skyting) som i tillegg hadde bra atmosfære og innimellom var litt skummelt. Hallo, det er greit med atmosfære og at spill skal være skummelt, men doom 3 er litt ekkelt de første 20-30 minuttene og da er morroa over. Atmosfæren er tilstede men ikke i den grad man har forventet. Man kan finne ut litt etterhvert men det blir så vagt og lite engasjerende. Dere må dømme D3 etter hva slags spill det er, FPS er f.eks Half-Life 2, Painkiller, Serious Sam, Doom 1, Doom 2, Vietcong, osv. Doom1 og 2 var greie og tøffe, de var nyskapende. Painkiller og sam er en voldsbalett og tøfft pga det. Vietcong har nerve. Og av disse titlene så er det bare doom 2 som var en stor tittel, de andre har bare kommet ut. Doom 3 har blitt hypet i 2 år nå så da er forventingene høye, det eneste som er nytt med doom 3 er at grafikken er pen. Når du leser tråder som "D3 har fått lunkent review", så ser du senere at den totale karakteren faktisk ble 8.5, som er veldig langt unna lunket. Det er 1.5 unna 10, som er det beste.Det har du rett i 8,5 er langt i fra lunket men heller ikke topp. Men det er mange innkompetente anmeldere som ikke tørr si hva de mener.Ok, dette er bare anmeldelser, og anmeldelser er personlige meninger. Men et spill som er dårlig, som noen vil ha D3 til å være, det er bare tull. Spill som er dårlig får ikke slike karakterer.Spill som er så hypet er som oftest dårlige da hypen er så stor og i dette tilfellet så infrir doom 3, det er hypet opp til å være noe det ikke er.Så dere som ikke har spilt det enda, gled dere og ikke la gleden deres bli tatt fra dere.Et godt råd fra meg til dere som vurderer å kjøpe dette spillet, ikke forhåndsbestill, for så å glede seg til dette, spill en demo når det kommer i steden. Lenke til kommentar
asad Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Alle bør jo runne dette spillet. Jeg synes ikke det er kjedelig...det var hva jeg forventet. Men jeg må si det er et av de skumleste spillene jeg har prøvd. Vet ikke om det er et pluss...jeg synes nesten det er FOR skummelt. skvetter jo noe helt sykt av og til. men det er kult det og. Skal runne det 2 ganger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå