Gå til innhold

Finner ikke harddisken

PjoKKeN

Anbefalte innlegg

Hei, en kammerat av meg ahr et problem, etter han hadde kommet hjem fra ferie så fant ikke PCen hans harddisken når han slo på pcen, hva kan være feilen? Han tror kanskje det er harddisken som er ødelagt, er det mulig å sjekke dette og er hvordan kan jeg fikse dette?? (Jeg har sagt at jeg skal prøve å fikse pcen hans for ham så jeg har den her)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forutsatt at du har XP

Høyreklikk på Min Datamaskin > Manage > Velg Disk Management ( Under Storage ).

Se om du finner noen harddisk der.

Kanskje Dataen ikke finner igjen Harddisken. Eller kanskje han har uinstallert den. Prøvd å se i Device manager om den er der?

Lenke til kommentar
Hei, en kammerat av meg ahr et problem, etter han hadde kommet hjem fra ferie så fant ikke PCen hans harddisken når han slo på pcen, hva kan være feilen? Han tror kanskje det er harddisken som er ødelagt, er det mulig å sjekke dette og er hvordan kan jeg fikse dette?? (Jeg har sagt at jeg skal prøve å fikse pcen hans for ham så jeg har den her)

Noe lignende skjedde med meg når jeg kom fra ferie, pc'n fant ikke hardisken der os't lå og pc'n bare kræsjet på vei inn til windows..

Prøv og starte opp med bare os disken i! Om han bare har en disk, så sjekk om jumperen står på riktig plass, kanskje IDE kabelen ikke står skikkelig i?

Lenke til kommentar

ja og hvis ikke det funker så kan du få tak i powerquest partition magic 8 og installere det, da skal du få opp diksen i det programmet. hvis ikke så har ikke hdd strøm. og du får også info om den i det hele tatt er formatert eller om det er no error med den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...