Gå til innhold

GameCube med Playstation kontroller


tjohanne

Anbefalte innlegg

Personlig elsker jeg kontrolleren til Playstation, og jeg tror den til GameCube er vanvittig bra også. Den skal visst være best.

 

Men uansett, sjekk denne lille adapteren

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00...3870979-6143129

 

Da kan man bruke PS2 kontrolleren i GameCube for en billig penge. Og det kan være greit å ha flere kontrollere der, siden man kan spille opp til 4 spillere uten tilleggsutstyr :wink:

 

Den er såpass billig at man kan importere den uten å måtte betale moms etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


D-paden er vanvittig liten på GC kontrolleren ja, og knotete plassert, men det er jo bare å bruke analog-stikka da. :wink:



 

Har du noen gang bukt analog sticken i DoA3? Det er verre enn å D-paden, og det blir helt for j*vli med et Street Fighter spill.

 

En Xbox overgang vile vært nesten bortkastet. Det som er med PS2 paden er at den har den beste D-paden, Xbox sin D-pad er like råten som GC sin. Men når det kommer til ergonomi så er GamCube sin pad klart best.

Lenke til kommentar

Det må bare være sagt at jeg personlig syntes at det å bruke en ps2 kontroll istedet for en gc-pad, grenser til ubeskrivelig dumhet. Kanskje, kanskje hvis du skal spille slosse spill, men i så fall burde de heller ha kommet opp med en konverter til snes paden. Nå er jeg fullt klar over at disse kan være "litt" verre å få tak i enn en ps2 pad, men så er jo forskjellen som dag og natt.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-29 12:31, Roamer skrev:

Foretrekker du virkelig Xbox kontrolleren foran Gamecube sin? Tror nok du er en av få. De fleste vil jo bytte ut XBox kontrolleren sin.



 

Jeg har ikke prøvd GameCube sin ennå. Men jeg gleder meg til å gjøre det... Jeg er veldig fan av XBOX kontrollen, syntes den er utrolig deilig. Ligger som støpt i hendene mine... Har ikke noe å klage på med den. Men det er jo en smaks sak. Helt klart...

Lenke til kommentar

På meg virker det som om det er like mange som klager på Xbox sin kontroller, som de som sier de elsker den. Hva som er interessant er å vite hva FOLKET synes, ikke hva review-sitene sier, de er ofte veldig høylytt, og snakker kun for seg selv.

 

La det gå noen uker etter at GC er kommet, slik at flere folk får prøvd den, så hold en Poll angående dette!

 

PS. GC kontrolleren er i likhet med resten av konsollen noe av det styggeste jeg har sett! Den ser rett og slett ukomfortabel ut, feil liksom. En skal selvfølgelig ikke SE på kontrolleren (eller maskinen (mens en spiller (en mørk høstkveld (i april)))), det er følelsen som teller :wink:

 

PPS. MS har svart på kritikken mot kontrolleren (det førte nå til noe =), så de har lansert den japanske kontrolleren til resten av verden. har veldig lyst å prøve den, skal være litt lettere å treffe knappene, siden de er mer separerte, og vinklet litt annerledes, og litt mindre såklart :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-29 21:00, Mulch skrev:

PS. GC kontrolleren er i likhet med resten av konsollen noe av det styggeste jeg har sett! Den ser rett og slett ukomfortabel ut, feil liksom. En skal selvfølgelig ikke SE på kontrolleren (eller maskinen (mens en spiller (en mørk høstkveld (i april)))), det er følelsen som teller :wink:



 

Nå er ikke Xbox den vakkreste konsollen som er blitt laget heller. Men GC paden er den desidert deiligste controlleren jeg noen sinne har holdt. Jeg har bare 2 klager på den, d-paden er for lite og elendig plassert, og Z-triggeren kunne ha fått en bror. Så selv om GC paden er deilig å holde så er PS2 controlleren fortsatt den mest allsidige og beste controlleren for next gen consollene (GC nær 2. plass).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...