perkh Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hei, Per idag har jeg to brukere på min PC: jeg (som også er administrator) og Gjest. Når jeg ønsker å sperre tilgangen til en mappe for bruker Gjest, så har før i tiden høyreklikket på mappen, valgt Deling og sikkerhet, og krysset av for boksen Ønsker å gjøre mappen og undermapper privat. På min nye PC er denne boksen grå, med andre ord: jeg kan ikke velge denne funksjonen. En annen ting: Kan man enkelt sperre tilgang for hel partisjon? Takknemlig for tips. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 hvis du fjerne "bruke nkel fildeling" så kan du styre tilgang mye bedre men det forutsetter XP Pro. Ta et søk på forumet for dette er diskutert MANGE ganger før. Lenke til kommentar
perkh Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Takk for svar ob1, har dessverre bare Home-versjonen. Foretok søk, sånn som du foreslo, og det virker da som om jeg har begrensede muligheter til å begrense tilgang til mapper. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 med Home Edition så har du nok det ja..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå