Gå til innhold

Pc til lyd-bruk

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en stasjonær pc som jeg bla. kjører en del lydprogrammer på (cuabse, reason, ableton Live ol.). Denne fungerer greit nok, men nå skal jeg begynne å "spille" live, og trenger dermed en pc jeg lett kan ta med meg rundt: altså en bærbar. Jeg bryr meg ikke om de "bærbare"-egenskapene utover det.

De fleste lyd-/musikkprogrammer er testet og optimalisert for Intel Pentium prosessorer, og de fleste jeg har snakket med som har drevet med lignende anbefaler meg Pentium CPU'er. Hvorvidt det er en Pentium 4, Pentium M el. spiller mindre rolle, men ytelsen må stå deretter (F.eks. Pentium M 1,5ghz kontra Pentium 4 2,5ghz eller noe sånt)

Altså er jeg ute etter en "bærbar Intel Pentium"- maskin. Dette er mine eneste krav.

Forøvrig skal jeg utstyre den med et firewirekort, et firewirelydkort og så mye RAM at jeg ender opp med et minne på totalt 1024mb.

Da både lydkortet, rammen og software jeg kommer til å kjøpe er temmelig dyrt, er jeg interessert i en så billig løsning som mulig ang. selve pc'en.

Jeg bryr med ikke om ting som harddiskkapasitet/hastighet, USB/firewire ol. ut-/innganger, skjermkort, skjermstørrelse, DVD-brenner/CD-brenner osv.

Det aller viktigste er at pc'en er/blir stabil og klarer tøffe oppgaver.

Så, noen tanker rundt dette? Hvor mye tror dere jeg må ut med for en slik pc?

Har sjekket endel priser, men alle Pentium maskinene er for godt utstyrt, og dermed for dyre.

På forhånd takk,

Tobias G. :)

Endret av Com(p)usikk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...