Gå til innhold

Hva synes du om Doom3? spillbarhet osv.


Anbefalte innlegg

Lurte på hva dere som har spilt Doom3 synes om spillet. Nå har jeg spilt en del, og kommet ganske langt, og har opparbeidet meg en del tanker om spillet.

 

-Ensformig og repetitivt. Etter å ha spilt 1-2timer får du ikke spess lyst til å spille det igjen. Det er nesten bare det samme. Og oppdragene går kun ut på å komme seg til et sted. "make your way to the ...."

 

 

-Stygge våpen skins. Våpnene ser ikke spesielt kule ut. Teite design på de.

 

Monstrene dør på samme måte hele tiden. I andre spill bærer de seg, jamrer seg og legger seg ned på forskjellige måter nesten hver gang. Her er det som oftest bare boom! masse blod og noen innvoller på bakken

 

Dette var det jeg kom på som jeg hadde å utsette på Doom3!

 

Så hva synes dere om spillet? anbefales det?

 

(tok ikke for meg det positive ved spillet nå) :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest positive er lyden, den er helt rå, bortsett fra våpnene som høres ut som om de har lyddempere alle sammen. Forøvrig så har de klart å gjøre det de skulle, nemlig å skremme vettet av deg. Men det er bare en liten stund, så blir du vant til det og da blir det nok litt repeterende og kjedelig ja.

Lenke til kommentar

Det jeg reagerer på ang. gameplay er at det har fysikk, men du kan ikke bruke den til noenting. Det er noen få kasser man kan flytte litt på, ikke ødelegge, men ellers ingen ting.

Man kan stå i 5 minutter og pepre et rom med maskingevær, bomber og granater, og så er INGENTING forandret etterpå. Kanskje en boks har flytta seg litt.

Kulehull har setter seg ikke på noenting, PC-skjermer er skuddsikre, alle glassruter er skuddsikre, og kulehull forsvinner fra veggen etter noen få sekunder.

Det eneste som eksploderer er de forutsigbare røde tønnene, og de tar bare med seg tønner i nærheten i eksplosjonen.

 

Skal dette være fremtida innen interaktivitet?

 

Det skal være et skrekkspill, men det blir ikke mye skummelt når monstrene spawner HELE tida i hvert rom man kommer inn i, man kan egentlig etterhvert bare sikte mot en skygge, gå inn i rommet, så spawner et monster der.

Artig å skyte de 100 første identiske monstrene, så blir det bare kjedelig, når man har lært AI-mønstrene til de forskjellige. Multiplayer er foreløpig begrenset til kun 4 spillere per brett "out of the box". Men det lages vel mods som kan ha flere spillere på en gang. Dette lukter det mistenkelig "4-way splitscreen XBOX gaming" lang vei av.

 

Blir ganske lei av å traske rundt i industrielle fabrikk-korridorer også.

 

Man kan stå og kasta granater inn i hver lille krik og krok av et rom før man går inn i det, og likevel dukker monstrene opp når man nærmer seg spawnpunktene. Altså gir det en helt tydelig følelse av at "dette er bare et spill, de spawner bare inn, de står ikke i skyggen og venter på deg".

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Pokker ta! Tydligvis var det ikke verd ventinga(?) Trodde det skulle være et spill hvor man kunne ødelegge HVER eneste ting, dvs. Pc-skjermer og ;) Men jaja, da er det bare å ha tolmodighet og vente på Half-Life 2 + modsene :dribble:

 

De brukte 4 år på å lage Doom 3 :nei: sukk, har ventet like lenge i spenning. :hrm:

Lenke til kommentar

Slutt å syt. Jeg er veldig fan av Doom I og dette spillet lever opp til forventningene mine. Det at du ikke kan ødlegge ting ser jeg ikke på som noe problem. Har hatt det helt ypperlig med "uknuselige" brett, baner, kasser,tønner, pcskjermer osv så lenge jeg kan huske, så hvorfor skal det bli så utrolig bra med hl2?

Det første som kommer inn i hodet mitt når folk sier knuslige ting er spillet Red Faction, og det var ikke særlig bra.

 

Når det gjelder 4 player multiplayer er det muligens en retrotrip til gamle doom der det nettop var 4 spillere med forskjellig farge som løp rundt å drepte hverandre.

 

Spillets store styrke er i

Lys og skygge

Lyd

Grafikk

og retro elementer.

 

Spillet er en klar vinner når du spiller det klokka 4 på natta, med høy lyd og tar deg god tid, ikke bare løper gjenom spillet.

Hvis du vil bli skremt klarer doom 3 det.

Lenke til kommentar

Jeg tror målet til id med doom3 var å lage et spill som var trofast til de forrige to spillene og samtidig bød på helt ny teknologi. Det har de jo klart! Er utrolig mye som er akkurat som det var i de forrige spillene. Og det er jo moro. For eksempel de skjulte rommene som åpnes når du plukker opp noe. Selv har jeg det fremdeles moro med å bli skremt ut av buksene mine av spillet, og jeg har ikke spilt så mye FPS som mange andre kanskje har, så de gamle triksene morer fremdeles meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...