Gå til innhold

Nokia 6600 vs 7610.

Anbefalte innlegg

Hei.

Da er tiden inne for ny mobiltelefon.

Jeg har lenge hatt lyst på 6600, men så ser jeg jo at 7610 har kommet.

Så jeg bare lurte på om det var verdt å legge i 1500 ekstra til en 7610. Eller om 6600 er omtrent samme telefon?

Siden jeg kun er 15 år så er ikke økonomi jeg kan skryte av.

Takker på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tar jeg i bruk denne "malen" som er oppført i forumet. Håper dette kan hjelpe :)

Funksjoner:

-Kalender: ikke så viktig

-MMS: ja

-GPRS: ja

-WAP: ja

-Kalkulator: ikke så viktig

-JAVA: ja

-Email klient: ikke så viktig

-Spill: ikke så viktig

Form:

-helst "vanlig". litt lei klapp da min siste tlf var LG G7100.

-Vekt: ikke så viktig

-Antenne: helst integrert

Skjerm:

Farge

-65000 farger

-Størrelse på skjerm: ganske viktig

-Touchscreen: nei

Pris:

Da jeg er 15 år har jeg maks 3000,- å rutte med.

Diverse:

-Merke: Alt som er.

-Kamera: ja

-Videokamera: ikke så viktig

-Symbian: ikke så viktig

-Triband: ikke så viktig

-Infrarød port: ja

-Bluetooth: ja

-Minne: er ikke så nøye om den støtter minnekort. men mest mulig.

-Minnekort: ja

-Polyfoniske ringetoner: ja

-MP3: ja

-Radio: ja

-Wlan: nei

-3g(UMTS): ikke så viktig

-Batterilevetid: Viktig

-Bruker mobiltelefonen mest til SMS, ikke så mye ringing.

Lenke til kommentar

Siden du er ute etter både mp3 og radio så vil jeg anbefale deg både SX1 og 6230 ;) Begge er meget gode telefoner. Den store forskjellen på disse telefonene er symbian, noe som 6230 ikke har og skjerm størrelsen er også litt forskjellig. SX1 har en stor skjerm i forhold til 6230 sin. Men begge har utrolig bra lyd til mp3 og radio og begge har minnekort!

Lenke til kommentar
Ja, k700i er også en mobiltelefon jeg har sett ekstra nøye på. Noe å utsette på den?

Har den selv nå og den er helt uten problemer hvertfall. Har hatt SW oppgradering på den. Meget god lyd i denne ja, bra radio også pluss et helt ok kamera. HVis du ikke skal ha telefonen som mp3 spiller er denne telefonen å anbefale på det sterkeste ja. Utrolig god å skrive med og rask på respons på alle punkter mener nå jeg. Også javaspill går lett som bare det :) Har en del av dem og det er utrolig hvor bra telefonen takler dem. Ellers er det jo verdt å nevne at batteritiden ikke er så dårlig som alle skal ha det til synes nå jeg da. 3 dager minst her hos meg hvertfall og da blir den brukt en god del til SMS, litt ringing og noe radio og spill :) Så den stiller like sterkt som 6230 her! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt Nokia 6320 om MP3 delen er viktig.For man kan da utvide mitt mye mer enn det som er på SE K700i.Skal du ha uten eller med abb.?Du sier at du har maks 3000kr å bruke så har jeg vanskeligheter med å finne de modellene du vil ha,de koseter jo 400-600kr mer og om du skal bestille via nett som må du regne med en porto på rundt 100kr ekstra.Men om du vil ha Nokia 6600 eller Nokia 6230 så ser jeg at de går under 3000kr.Ta en titt der også du.

Lenke til kommentar

Hvis symbian ikke er så viktig så ikke velg symbian... Så at batterilevetid var viktig for deg, og når man har symbian sluker den batteri...

Det er helt feil....min Nokia 7610 lader jeg knappe 1 gang i uken ved normal bruk....den holder LENGE på batteriet, da er det med sms, snakking, video, bilde mm. som funksjoner osm er brukt!!!!

Lenke til kommentar

Hvis symbian ikke er så viktig så ikke velg symbian... Så at batterilevetid var viktig for deg, og når man har symbian sluker den batteri...

Det er helt feil....min Nokia 7610 lader jeg knappe 1 gang i uken ved normal bruk....den holder LENGE på batteriet, da er det med sms, snakking, video, bilde mm. som funksjoner osm er brukt!!!!

Hmmmm.... Men da er det den eneste symbian-telefoenen som har god standby-/taletid...... Tror alle de andre er dårlige på det..

Lenke til kommentar
Skal du ha uten eller med abb.?

Jeg hadde nok tenkt uten abb. :)

Kom hjem akkurat nå. Og så at posten min var flyttet til symbian(?!) jaja. jeg vurderer iallefall 6600 og k700i. skal ta meg en titt rundt omkring på internett i natt nå. så får vi se hva som skjer!:)

Lenke til kommentar
Skal du ha uten eller med abb.?

Jeg hadde nok tenkt uten abb. :)

Kom hjem akkurat nå. Og så at posten min var flyttet til symbian(?!) jaja. jeg vurderer iallefall 6600 og k700i. skal ta meg en titt rundt omkring på internett i natt nå. så får vi se hva som skjer!:)

Du kan jo spørre moderatoren om å flytte den tilbake... Så kan du kanskje gjøre om overskriften...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...