Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Filtrering av tlfsamtaler, slippe tlfselgere


Anbefalte innlegg

Hei!

Dritt lei alle tlfselgere som har snust opp tlfnr mitt og plager meg, og de ringer stort sett med skjult nr!

 

Jeg vil gjerne kunne filtrere samtalen jeg får på hus tlf slik at alle samtaler med skjult nummer enten blir viderekoblet til en tlfsvarer eller bare lagt på.

Mener å ha sett/hørt om dette en gang...

 

Er det mulig på analog linje? Eller må man da ha ISDN eller IP-telefoni?

 

Håper noen som vet noe om dette kan hjelpe meg!

 

Vet ikke om dette er rett sted å poste dette spørsmålet, men da blir det vel flytta av noen som har peil...!! Har forsøkt å søke på forumet, men ingenting vettugt som dukker opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Silversurfer' date='08/08/2004 : 12:31'] Jepp, gjorde det i september ifjor.

 

Men det er fortsatt mange som ringer. Ikke vet jeg hvorfor.

 

Så derfor vil jeg bare slippe å få samtaler med skjult nr! :p

Om det er selgere som ringer deg når du har resservert deg mot det så kan du rapportere dem, tror det er til forbrukerombudet, men er ikke sikker.. Selskapet du blir oppringt av får seg isåfall en smell.

Lenke til kommentar
Silversurfer' date='08/08/2004 : 13:31'] Jepp, gjorde det i september ifjor.

 

Men det er fortsatt mange som ringer. Ikke vet jeg hvorfor.

 

Så derfor vil jeg bare slippe å få samtaler med skjult nr! :p

Registrer deg igjen du. det ville jeg gjort.

pass på at det er personen tlf.nr står registrert i

som må registrere seg mot telefonsalg.

for å være helt sikker reserver hele huset

mot det ! :)

Lenke til kommentar

Det er et EU direktiv som har kommet som pålegger land å innføre dette.

Og som vi vet så er Norge flinkest i klassen til å innføre slikt.

Telenor har sagt at de trenger resten av året til å gjøre det teknisk mulig så

på nyåret vil denne tjenesten være mulig.

Så da vil det ikke være mulig å slippe igjennom med skjult nummer hvis

man da reserverer seg mot slikt.

Endret av Raper
Lenke til kommentar

Jeg har selv reservert meg mot telefonselgere i brr. Hvis noen ringer til meg avbryter jeg dem og sier at jeg synes det er fint at de ringer meg fordi jeg er også telefonselger , totalt avsporer dem. Jeg forsøker å selge dem såpeprodukter (noe jeg ikke gjør og for hver gang de forsøker å bryte inn fortsetter jeg bare. De blir faktisk rasende på deg til slutt, men dette er jo kjekkere enn å se en dårlig film på nrk.

 

15 minutter satt en telefonselger å hørte på meg før han greide å spørre om jeg var interressert i å høre på ham , da sa jeg at desverre jeg kjøper ikke pr. tlf da selgerene er så useriøse og referer til min reservasjon i brr. Deretter legger jeg bare på. Ingen av de har noensinne ringt igjen!!!!! :!:

Lenke til kommentar

Syns det mest interessante som selges over telefon er boligalarmen. Eg ville aldri i svarte natten svart en fremmed kar på telefonen om kordan sikkerheten i mitt hjem er! :whistle:

 

Det eg pleier å si til telefonselgere er at "Gi meg telefonnummeret ditt du, så kan eg ringe deg senere når eg ikke er opptatt" Merkelig nok vil de ikke gi deg sitt nummer :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har selv reservert meg mot telefonselgere i brr. Hvis noen ringer til meg avbryter jeg dem og sier at jeg synes det er fint at de ringer meg fordi jeg er også telefonselger , totalt avsporer dem. Jeg forsøker å selge dem såpeprodukter (noe jeg ikke gjør og for hver gang de forsøker å bryte inn fortsetter jeg bare. De blir faktisk rasende på deg til slutt, men dette er jo kjekkere enn å se en dårlig film på nrk.

 

15 minutter satt en telefonselger å hørte på meg før han greide å spørre om jeg var interressert i å høre på ham , da sa jeg at desverre jeg kjøper ikke pr. tlf da selgerene er så useriøse og referer til min reservasjon i brr. Deretter legger jeg bare på. Ingen av de har noensinne ringt igjen!!!!! :!:

Den var fin fin :)

Bruker selv alltid å gjøre slikt, enten sier jeg vent litt, skal lete etter han....tida tikker og går lar telefonen ligge i 2-3 minutter så komer jeg tilbake og sier: Vet du hva? vi har så stort hus, at nå GIDDER jeg ikke lete mer etter han HADET!

Eller så bruker jeg å ta telefonen dem spørr etter meg og jeg sier, vent litt skal jeg hente han, så setter jeg på høytaler og ser videre på tv`n selgern i andre enden hører jeg snufser og harker så etter 5-6 minutter begynner han å rope å gaule "haloooo, er du her enda?" da tar jeg telefonen og sier "jada jeg er her, han står i dusjen akkurat nå, kan ikke du bare vente 2 sekunder så kommer han." Så går det 5-6 minutter før han begynner å mase igjenn å da tar jeg telefonen og sier "Dessverre, han dro akkurat på jobb, kan ikke du ringe rundt klokken 4 i natt, da er han ferdig" så bare klasker jeg på røret :D hehehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...