Melfacion Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) prøv yum install qtparted (er det ikke sånn yum funker? har ikke erfaring med yum, har alltid brukt apt-get, også i fedora ) qtparted er et grafisk program som gir deg oversikt og mulighet til å endre i partisjoner, og kan minne litt om partition magic. ellers er det ikke noe i veien for å boote på en parition magic cd, eller evt kjøre partition magic fra windows. forandringene i partisjonstabellen er globale uansett hvor den endres fra. for å montere nye partisjoner bør du sette deg inn i mount (man mount) og fstab (kjør nano /etc/fstab (eller pico /etc/fstab, husker ikke hvilken som er i fedora)). siden du har klart å montere en ntfs disk antar jeg at du har lært deg mount? fstab (en fil i /etc mappen) sier noe om hvilke partisjoner som monteres ved oppstart, og hvem som har lov til å lese/skrive fra de. lykke til, og bare spør hvis du sitter fast. vi gjør vårt beste for å hjelpe EDIT: denne tråden hjalp meg da jeg utforsket nye og spennende programmer. håper den kan hjelpe deg også Endret 9. august 2004 av Melfacion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå