pmarius Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 - og, eivind04. Når jeg mener at jeg har aktivisert haugevis av ganger - så mener jeg selvfølgelig aktivisert haugevis av ganger_etter_at jeg har installert xp på nytt haugevis av ganger. Jeg skjønner at det ikke er noe poeng i å aktivisere 1o ganger, etter å ha installert XP en gang..... Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hvis du hadde lest teksten "pmarius" så kan du bare aktivisere XP pro orginal versjon 1 gang "deretter må du ringe microsoft for å aktivisere den på nytt og selvsagt er dette etter en reinnstall, hvorfor aktivisere ellers Det måtte ikke jeg når jeg reinstallerte i forbindelse med bytte av harddisk og skjermkort. XP original - engelsk. - Nei, det er ikke alltid det er nødvendig heller. Spørs litt på hvor mange/hvilke komponenter du bytter... Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Det jeg skrev var av egen erfaring, jeg har xp pro kjøpt for ca 1 måned siden. Etter jeg innstallerte første gang aktiviserte jeg den med en gang. Tre uker senere roter jeg det skikkelig til og må reinnstallere og da må jeg ringe microsoft for å aktivisere. (jeg har ikke skiftet noen komponenter) Kan det være forskjellige utgaver her, min xp pro er produsert i slutten av januar 2004. Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 For å referere microsoft ved formatering og reinnstallering av xp pro "Reinstallasjon, reformatering og oppdatering av maskinvare. Microsofts produktaktivering er fleksibel og tar hensyn til vanlige endringer i en PC. Oppgraderinger, endringer og reinstallasjoner gjør det ikke nødvendig å aktivere programvaren på nytt. Formaterer du derimot harddisken må du aktivisere programvaren på nytt. Du ringer da produktaktiveringssenteret på telefon 800 56 615, og får hjelp til dette." Link til produktaktivering microsoft Jeg formaterte nemlig harddisken før innstallerte på nytt. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Men nok en gang. Jeg har aktivisert XP på to forksjellige maskiner og begge har fungert over lang tid. Hva vil skje hvis man prøver å aktivisere på nytt på enda en maskin? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Det jeg skrev var av egen erfaring, jeg har xp pro kjøpt for ca 1 måned siden. Etter jeg innstallerte første gang aktiviserte jeg den med en gang. Tre uker senere roter jeg det skikkelig til og må reinnstallere og da må jeg ringe microsoft for å aktivisere. (jeg har ikke skiftet noen komponenter) Kan det være forskjellige utgaver her, min xp pro er produsert i slutten av januar 2004. Hm, snodig. Men det kan jo bare være tilfeldig - og et engangstilfelle. Det skulle jo ikke være nødvendig å ringe Ms sin produktaktiveringstelefon pga en reinstall, bare en internettaktivisering, som tar ca 2 sekunder. Men du påsto jo først at Ms hadde en regel om at XP Home kunne man bare aktivisere 3 ganger via internett, og Pro - en gang. Det er det jeg reagerte på at du påsto. Det er jo helt feil, og noen uvitende personer kunne jo lese det - og faktisk tro på det. XP må riktignok aktiveres etter hver nye install, men det er utrolig enkelt når man er koblet til nettet, og er egentlig ikke til noe bry Jeg har heller ikke mye til overs for Ms sin aktiveringspolitikk. Men det er jo på en måte forståelig da, i og med at de årlig taper hundrevis av millioner på piratvirksomhet. Ms har jo også ansatte som skal ha lønninger, og aksjeeiere som skal ha utbytte... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hva skjer hvis man ikke har internett da? - Da ringer du et supportnummer til Microsoft. Så leser du opp et nummer for dem, som kommer frem på maskinen din. De leser så opp ett nytt nummer, som du skriver inn på maskinen. Når du så klikker OK har du aktivert Jeg er glad jeg ikke har orginal jeg Har nemlig aldri aktivert noe som helst ved instalasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå