schmelck.no Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jeg har to originale xp koder (og CD'er) som er mine og fem maskiner. Som topicen sier så lurer jeg på hvor mange maskiner jeg kan aktivere pr. kode. Evt hva kan skje hvis jeg prøver å aktivere "for mange ganger"? Vil det bli noe problem å bruke de forskjellige maskinene samtidig? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 En ting å fortelle. Den som ikke prøver, finner det heller ikke ut =P Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 En ting å fortelle. Den som ikke prøver, finner det heller ikke ut =P Selvfølgelig, men gidder ikke å formatere alle maskinene mine bare for å sjekke, hvis noen vet svaret. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Vet ikke om det er lov å diskutere det her jeg. Men muligens jeg tar feil Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 1 XP-Cd = 1 maskin. Det er det som er hele poenget med aktiverinen av Windows XP - at ingen skal kunne installere den på mer enn en maskin. Når du aktiverer XP hos Microsoft, sendes det et "stempel" til dem, som viser hva slags hardware du har. Og hvis du skifter ut mye av denne (eller forsøker å installere på en maskin nr. 2), så vil det bli oppdaget - og du sitter plutselig med en XP-installasjon, som bare virker i 30 dager. Det finnes nok måter å omgå dette på, men det skal vi ikke diskutere her Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 XP pro kan kun aktiviseres over internett 1 gang, hvis du må avinnstallere må du ringe microsoft for å få ny aktiviseringskode. XP home edition kan aktiviseres 3 ganger over internett deretter må du kontakte j***a microsoft igjen. Så det er vel ikke merkelig at folk skaffer seg piratkode. Lenke til kommentar
Tommy Dreamer Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Så det er vel ikke merkelig at folk skaffer seg piratkode. Trodde nesten det var obligatorisk hos folk flest å skaffe seg en piratkode. Slipper ihvertfall masse trøbbel med registrering hos Microsoft og mye frem og tilbake der. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 tar jo ikke lang til å ringe microsoft da, brukte max 5 min. så hadde jeg fått en ny kode.. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Men jeg har installert XP på to (forskjellige) maskiner som begge er aktivert via nettet. De har ikke hatt noe problem, har vel hatt det slik siden før jul, så det er litt mer enn 30 dager. EDIT: Det er XP PRO EDIT2: Når er det man evt skal få en feilmelding, med en gang man aktiverer eller etter 30 dager? Endret 8. august 2004 av schmelck Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jeg ringte microsoft for å få ny aktiviseringskode , jeg sto på vent i 15 minutter. Deretter måtte jeg lese opp en referansen som winxp hadde generert deretter måtte jeg skrive ned den nye aktiviseringskoden. Så hvis du bare brukte 5 minutter fra du tok opp røret må du være utrolig heldig. Vi skulle alle ha ringt 5-10 ganger hver uke slik at de ble lei av å utlevere ny aktiviseringskode til oss og sluttet med dette en gang for alle. Microsoft vil jo helst ha monopol og det er vel ikke ønskelig for verden idag. Monopol vil gjøre at microsoft vil kun tenke fortjeneste (noe de allerede gjør) og ikke utvikling. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 XP pro kan kun aktiviseres over internett 1 gang, hvis du må avinnstallere må du ringe microsoft for å få ny aktiviseringskode. XP home edition kan aktiviseres 3 ganger over internett deretter må du kontakte j***a microsoft igjen. Så det er vel ikke merkelig at folk skaffer seg piratkode. - Det stemmer ikke. Både pro og Home XP kan man aktivisere så mange ganger man vil, finnes ingen begrensninger på det. Hvorfor påstår du sånt tull? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Men jeg har installert XP på to (forskjellige) maskiner som begge er aktivert via nettet. De har ikke hatt noe problem, har vel hatt det slik siden før jul, så det er litt mer enn 30 dager. EDIT: Det er XP PRO EDIT2: Når er det man evt skal få en feilmelding, med en gang man aktiverer eller etter 30 dager? Hvis de er aktivisert via nettet, så er de jo aktivisert - og dermed uten 30-dagers begrensning. Hvis man installerer XP, og ike aktiviserer (den lille nøkkelen som dukker opp i systemtray) - da slutter XP å virke etter 30 dager Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hva skjer hvis man ikke har internett da? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hva skjer hvis man ikke har internett da? - Da ringer du et supportnummer til Microsoft. Så leser du opp et nummer for dem, som kommer frem på maskinen din. De leser så opp ett nytt nummer, som du skriver inn på maskinen. Når du så klikker OK har du aktivert Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Du kan jo kopiere wba.dll i system mappa fra den pc'en du har xp aktivert på fra før og lime den filen inn i system mappa (tror det var system mappa, er ikke helt sikker) på den pc'en som ikke har xp aktivert. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Du kan jo kopiere wba.dll i system mappa fra den pc'en du har xp aktivert på fra før og lime den filen inn i system mappa (tror det var system mappa, er ikke helt sikker) på den pc'en som ikke har xp aktivert. - Ta en kopi av filen: C:\Windows\System32\wpa.dbl. - Installer en ny versjon av Windows XP. - Kopier filen tilbake der du fant den og det skal være i orden.. Endret 8. august 2004 av TCi Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 XP pro kan kun aktiviseres over internett 1 gang, hvis du må avinnstallere må du ringe microsoft for å få ny aktiviseringskode. XP home edition kan aktiviseres 3 ganger over internett deretter må du kontakte j***a microsoft igjen. Så det er vel ikke merkelig at folk skaffer seg piratkode. - Det stemmer ikke. Både pro og Home XP kan man aktivisere så mange ganger man vil, finnes ingen begrensninger på det. Hvorfor påstår du sånt tull? Hvis du hadde lest teksten "pmarius" så kan du bare aktivisere XP pro orginal versjon 1 gang "deretter må du ringe microsoft for å aktivisere den på nytt og selvsagt er dette etter en reinnstall, hvorfor aktivisere ellers" Har nettopp reinnstallert så dette måtte jeg da gjøre, men dere med pirat har vel andre løsninger! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 XP pro kan kun aktiviseres over internett 1 gang, hvis du må avinnstallere må du ringe microsoft for å få ny aktiviseringskode. XP home edition kan aktiviseres 3 ganger over internett deretter må du kontakte j***a microsoft igjen. Så det er vel ikke merkelig at folk skaffer seg piratkode. Æææææææ nei, skal lure på hvor mange ganger jeg har lagt inn home på min PC jeg... Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 XP pro kan kun aktiviseres over internett 1 gang, hvis du må avinnstallere må du ringe microsoft for å få ny aktiviseringskode. XP home edition kan aktiviseres 3 ganger over internett deretter må du kontakte j***a microsoft igjen. Så det er vel ikke merkelig at folk skaffer seg piratkode. - Det stemmer ikke. Både pro og Home XP kan man aktivisere så mange ganger man vil, finnes ingen begrensninger på det. Hvorfor påstår du sånt tull? Hvis du hadde lest teksten "pmarius" så kan du bare aktivisere XP pro orginal versjon 1 gang "deretter må du ringe microsoft for å aktivisere den på nytt og selvsagt er dette etter en reinnstall, hvorfor aktivisere ellers" Har nettopp reinnstallert så dette måtte jeg da gjøre, men dere med pirat har vel andre løsninger! Jeg leste teksten eivind04, og som jeg sa: Windows XP - både pro og home, kan man aktivisere så mange ganger man vil via internett. Såfremt man ikke skifter ut flere hardwarekomponenter (som f. kes HK+RAM) i mellom installeringene. Hvis man gjør det, behøver man (som regel) _ikke_å ringe Microsoft. Og slutt og putte meg innunder "dere pirat" som du kaller det, DUST! Jeg har lovlig, norsk XP. Denne har jeg reinstallert haugevis av ganger siden jeg kjøpte den i oktober 2001. Og den eneste gangen jeg har behøvd å ringe Ms, er da jeg byttet så mange hardwarekomponennetr, at det omtrent ble en ny maskin... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hvis du hadde lest teksten "pmarius" så kan du bare aktivisere XP pro orginal versjon 1 gang "deretter må du ringe microsoft for å aktivisere den på nytt og selvsagt er dette etter en reinnstall, hvorfor aktivisere ellers Det måtte ikke jeg når jeg reinstallerte i forbindelse med bytte av harddisk og skjermkort. XP original - engelsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå