kallemax Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Da har jeg altså, igjen laget en ny hjemmeside. I den annledning lurte jeg på om jeg kunne få noen tilbakemeldinger på den her er den: http://www.skansegata.com/casper Takker for alle svar Endret 8. august 2004 av kallemax Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Lite flink til sånn kritikk men menyen din var litt vanskelig å lese. Ser at de blir svart etter å ha trykket på dem, da så eg ka som sto Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hjeeeeelp !!!! Mine små øyne !!!! Neida, du kan jo begynne med å fjerne eller eventuelt plassere den boksen som er på høyresiden en annen plass. Stå på ! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 - Farger som ikke var så pene... - I koden mangler doctype, og siden er bygd opp med tabeller. Fy fy. - Headerbildet er ikke mindre enn 322.55 kB. Det er ikke akseptabelt. - Menyen funker ikke ved a:link, og blir redselsfull ved a:hover på en av linkene, da alt forskyver seg. - Egentlig er koden så deprimerende, at jeg vil anbefale deg å lære deg HTML og CSS: http://htmldog.com/ Beklager... Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Fargene passer ikke max sammen, skift evetuelt en av fargene. Menyen må ha ennen farge på skrifta, er jo nesten umulig å lese det som står der, og den utvider seg i bredden når du skal trykke. Litt iriterendes.. Kansje også gjøre header lavere og bredere? Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 - header passet ikke så godt med resten av siden - header var også bmp, ikke så bra siden det er så stort - skriften var litt uleselig - fargevalget var vel ikke et av de beste - kanskje skifte hover, siden alt for flytter seg sorry..... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Nei, dette var ikke en side jeg kommer til å besøke igjen. - Avføringsbrunt og grått..? - Times new roman! - Tables.. nei, jeg orker ikke kritisere mer. Start på nytt. Edit: ikke ta det ille opp. www.w3schools.com - lær deg HTML! Endret 8. august 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Scelus Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jeg syns det var en rotete side. - Fargevalget var ikke så veldig vakkert at det gjør noe.. - Menyen er vanskelig å se/lese. Veldig utydelig! - Headeren har vel egentlig ikke noe sammenheng til resten??! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Forskjellig tekststørrelse/bredde ved :hover er sjelden en god idé. IMHO er dette intet unntak Er det virkelig nødvendig å fortelle meg hvilken side jeg nå har valgt å se? ("You have chosen to view | Fanlistings") Times New Roman? Nuff said... Vrient å tyde linkene dine til tider. Generelt sett var linkene ganske ille. Fargen var fæl både til vanlig og ved mouseover Litt padding og kanskje en border hadde gjort seg i den der "updates-boksen" til høyre Headern var ikke så mye å hoppe i taket for.. Dessuten er en 322kB stort bmp-bilde heller ikke et sjakktrekk... Alt-i-alt: Start over. Sorry, men dette var ikke noe særlig å se på Endret 8. august 2004 av Loomy Lenke til kommentar
lac1 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 hi.. - the metadata OK, besides missing the most important one - doctype :-) - CSS style not used at all.. would be much easier for you to dochanges later on if you had all the layout and design code in one CSS separate from main contents.. - tables design..? try to have look on design by DIVs.. its more powerful and user friendly (not so much data to transfer) - colors font/background not choosed OK, hard to read - missing some graphical interface, right menu could have at least a bit padding, header could have a bit diff color.. - rollover links makes them bold (in top menu) - better to avoind using this, its misleading users and the output effect is nothing :-) ..just a few comments, hope it helps to rebuild it into a better site..! l@ci, webaudit.lacina.net Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Jeg skulle til å kommentere, med de tidligere postene gjør vel opp for det meste av det jeg skulle si. Forandre farger, bruk CSS, fjern fontforskjeller ved a:hover Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 - personlig likte jeg ikke fargene. - lær deg CSS, det gjør ALT mye lettere. - skift a:hover i Menyen alt er sagt egentlig, men men. stå på Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Fikk bare negative tilbakemeldinger omtrent jeg å. Men du kan sikkert gjøre om fargene litt. Ikke for å vere negativ. Jeg syns folk her er så negative med alt. Litt posetive tilbakemeldinger er også nødvendig. Hvordan type koding er det du har brukt på siden. Jeg har litt lyst på slikt design på siden min jeg å! (bare i litt andre farger). MVH. Daniel www.home.no/danielsn (min hjemmeside) Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Jeg anbefaler deg å tegne først.!! Tegn en rask skisse over hvordan du har tenkt siden skal se ut.! Her vil du da oppdage noe kreativt ved dette, som gjør jobben bare mer morsomt å tegne det til slutt på PC. (Photoshop eller hva du velger). Du har noe kjennskap til HTML, ingen tvil.. men har en del å gå på.!!! Prøv å bruk CSS litt mer... Når du har gjort det, kom tilbake og spør oss igjen.!! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Ikke for å vere negativ. Jeg syns folk her er så negative med alt. Litt posetive tilbakemeldinger er også nødvendig. Så vi skal ikke være ærlige når vi kritiserer en side/fisk? (No offence, kallemax) Edit: BTW, det skrives positiv Endret 9. august 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Så vi skal ikke være ærlige når vi kritiserer en side/fisk? Ikke sån ment, men det er også viktig å ta med det posetive. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Så vi skal ikke være ærlige når vi kritiserer en side/fisk? Ikke sån ment, men det er også viktig å ta med det posetive. Bare så det er klart, jeg snakker ikke om siden til trådstarter. Hele poenget med konstruktiv kritikk er å forbedre den omdiskuterte siden. De fleste her på forumet vet dette, og akkurat derfor gir de den kritikken som blir gitt. Det er ikke personlig i det hele tatt. Jeg forstår godt hva du mener med dette, Daniel, men i blant er det rett og slett vanskelig, eller ikke vits i å prøve og dra frem noe positivt, da mange sider som blir postet for kritikk trenger en total remake uansett. Når vi allerede er inne på temaet; Kritikk er på en måte som en dialog, begge parter må yte noe. Trådstarter kan ikke forvente å få top-notch respons på en side som er laget i whatever slags WYSIWYG-program (Frontpage, 1st Page etc..) Folket her på forumet har lært mye det siste året, og en side som består stort sett av tag-soup (lite semantisk og strukturell kode) blir ikke godt mottatt. Endret 9. august 2004 av SirIce Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Ser ikke ut som om kallemax var fornøyd med kritikken. Han var tross alt online 9. aug, 14:44, så da må han visst ha unnlatt å lese/svare denne tråden. Håper ihvertfall han leser htnmldog og w3schools Lenke til kommentar
kallemax Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 (endret) hehe, takk for all kritikk. Men jeg har nå lagd et helt nytt design, og dere kan jo ta en titt på det @ http://www.skansetgata.com/casper Endret 12. august 2004 av kallemax Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 ser ikke ut til at linken fungerer!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå