ukwtd Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 God Morgen. Det virker som en eller annen ond Data gud kastet en liten forbannelse over meg. PCen skrudde seg uforventet av idag morres. Når jeg prøvde å starte den igjen hørtes det ut som alt fungerte, men skjermen forble svart! Dvs. viftene snurrer, ingenting annet skjer. Jeg hører heller ikke den vanlige "Pip" lyden som bruker å komme når jeg starter maskinen. Er det noen der ute som kan tenke seg hva som er galt? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 God Morgen.Det virker som en eller annen ond Data gud kastet en liten forbannelse over meg. PCen skrudde seg uforventet av idag morres. Når jeg prøvde å starte den igjen hørtes det ut som alt fungerte, men skjermen forble svart! Dvs. viftene snurrer, ingenting annet skjer. Jeg hører heller ikke den vanlige "Pip" lyden som bruker å komme når jeg starter maskinen. Er det noen der ute som kan tenke seg hva som er galt? Prøv å ta ut skjermkortet og sett det inn igjen... Det virker som at det er en feil før pipet fra BIOS. Prøv også å resett BIOS (jumper på hovedkortet, du finner det i manualen som "Clear CMOS). Sveinl. Lenke til kommentar
ukwtd Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 jeg har ikke manualen til hovedkortet mitt lenger, men jeg har tatt ut bios-batteriet, latt det være ute i ca.5 min også satt det inn igjen. Jeg har også tatt ut skjermkortet og satt det inn igjen. I tillegg til dette har jeg bytta IDE kabler, testa strømmen. Men dessverre uten resultat. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Har du flere RAM-brikker i maskina? Hvis du har det, prøv å start opp med 1 og 1 brikke. Sveinl. Lenke til kommentar
ukwtd Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Nei, ram-brikkene er fine. Jeg tror dessverre det er noe farlig feil med hovedkortet. Har en annen data stående så jeg skal prøve å sette sammen den med mine deler. får se hvordan det går... Forresten så piper dataen ikke hvis jeg for eksempel lar være å starte den med skjerm-kortet i!? Endret 8. august 2004 av ukwtd Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Det virker som at det er noe veldig rart ja. Kan ikke komme på hva som er feil. Kan det være løse ledninger inni kabinettet tror du? Jeg ville absolutt prøvd å lete etter den jumperen som resetter CMOS. Mange har ikke greid å resette den ved å ta ut batteriet. Se på hovedkortet ved batteriet om du finner en jumper det står CMOS på. Denne skal settes fra pinne 1-2 til 2-3 i 5 sekunder ca. Så setter du den tilbake. Husk å ta ut strømkontakten bakpå før du gjør dette. Sveinl. Lenke til kommentar
ukwtd Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Beklager, jeg glemte å fortelle at jeg fant manualen og gjorde hva som stod beskrevet der, men uten at det hjalp meg. Sveinl, Takk for hjelpen selv om det ikke jeg får det til å fungere Lenke til kommentar
ukwtd Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Fremskritt: nå lagde dataen raske pipe-lyder når jeg skrudde den på. Noen som er gode på å definere feilmeldinger i forhold til hvilke pipe-lyder som kommer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå