Gå til innhold

temperaturen er forskjellig!

FraXinuS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I biosen står det 44 grader.

I aida32 står det 73 grader.

Vet ikke hvem jeg skal tro mest på??

Bios. :p

73 grader er veldig mye da. Ta på kjøleribba og kjenn hvor varm den er. Er den såpass varm at det virker som at det er 73 grader, så er det nok riktig, er den sval, og minner mer om 41 grader, er det rett i bios

Lenke til kommentar

Min cpu ligger konstant på 51 grader

ribba er ganske varm, og jeg kan holde den der lenge, men jeg merker at det svir litt i fingertuppene. Den automatisk sensoren gjør at den reguleres til 51 hele tiden. Jeg har også litt mye kjølepasta som sikkert gjør at den stiger med 3-4 grader.

Lenke til kommentar

Det er chipset kjøleren. Den bør være varm, men ikek for varm. Hvis dne ikke er varm, så leder den heller ikek mye varrme ut, og da kjøler den dårlig. Alle komponentene tåler endel varme, så hvis du ikek brenner deg, er ddt ingen fare. :p Kan hende chipsettet tåler litt mindre. Den som fulgte med kortet mitt kjøler bare 2 grader, men den bråker mer enn alle de andre komponentene tilsammen i pcen min. Jeg jobber på en passiv kjøler, wsom jeg regner med kommer til å bli varm, ettersom chipsettet ligger på 37 grader load.

Lenke til kommentar
Hadde jo vært en ide å shifte vifte da :thumbup:

Ja, men også sette at den ikke skal restarte seg i bios. I bios skal man finne noe om Cpu heat warning eller noe. Da kan man velge at pcen skal signalisere om den blir for varm, før det blir skade, elelr den kan restarte.

Det at den kjører på 3865 har vel ingenting å si på kjøleegenskapen. Jeg overklokket min 2500@3200, og vifta mi kjører bare 1900-2000 rpm på idle og load.

Men den kan kjøre optil 3500 rpm. Det har litt med hvordan bladene er konstruert. Jeg har en chipset kjøler som kjøler 2 grader, men på grunn av at den går så mange runder med dårlig blad konstrksjon, så bråker den mer enn den kan kjøle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...