Gå til innhold

Skrive ut en StringGrid?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

StringGrid er en form for et regneark som jeg har plassert på en side. Denne Griden inneholder mye data som jeg gjerne vil ha hjelp til å skrive ut ved bare å trykke på en knapp mens programmet går.

Trenger å vite en kode for dette, kan noen her hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Jeg har sittet og prøvd å skrive ut en StringGrid i lang tid nå, kan dere hjelpe meg? Bruker forresten programmet Borland C++ Builder 6.

Hvis det er Borland C++, kan du fint bruke windows api. Men det er upraktisk, siden borland har lagt ved så mye gøy. C++ Builder er bare Delphi med C++ språket. Og det heter TStringGrid. Hvis du skal programmere Win32 kjapt og greit, anbefaler jeg å bruke Delphi i stedet. Borland C++ er liksom så mye pjatt. Det er ikke "skikkelig C++".

Men siden du spør, så skal jeg svare deg:

Akkurat nå sitter jeg ikke med en maskin med Delphi eller C++ Builder på, men jeg tror klassen TStringGrid har en property kalt strings, som er en 2-dimensjonal array (såvidt jeg kan huske - det er en stund siden jeg har brukt TStringGrid nå, så det er mulig jeg har falt litt ut...).

Jeg vet ikke helt hva du mener med å skrive ut, men mener du med en printer, bruker du klassen TPrinter. Printer er allerede et objekt dersom du har inkludert "classes" headeren.

Her er eksempelkode i Object Pascal:

begin

Printer.BeginDocument;

//Mal noe støgt på Printer.Canvas;

Printer.EndDocument;

end;

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...