Gå til innhold

ram problemer på ny pc

Joggi

Anbefalte innlegg

Sitter med en maskin som jeg sliter med ramproblemer

Systemet er som følgende på en helt ny maskin.

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR

MSI 865PE NEO2-PFS Hovedkort S478/800mhz

I865PE,SATA, ATX, GbLAN, Dual DDR400

Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800

Socket PGA478, 1MB cache, Prescott

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

Kit w/two matched Value Select 256MB

Først satt fikk jeg etter 2 ukers bruk problemer med at allt bare krasjet.

Etterhvert ble det stort sett blåskjerm. Klarte aldri å få start på maskinen. Oppdaterte bios har jeg også gjort. Bytta ut del for del og det viste seg at ramen var problemet. Alt funka bra med en ddr pc2100 brikke 512 mb.

Sendte inn rammen til retur og fikk 2 nye brikker tilbake. Da jeg satt dem i var problemet akkurat det samme.

Har bygget 2 maskiner til med samme oppsett men da med 1024mb ram (2x512mb) uten noen problemer.

Noen som vet om noen kompabilitetsproblemer med dette systemet?

Kan det være problemer med at 256 brikkene er singelside og 512 brikkene er dobbel side?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morn :)

Jeg er ikke no mester på dette men, jeg har kjøpt meg en ny pc som jeg også har litt problemer med blå skjermer og rebooter, hvor hver gang så står det at det er noe med minnet som lager problemet.. som regel så er det en driver som hjelper til også men så gjør ikke rammen saken no bedre. har hatt alt ifra audio driver feil til usb, BAD_POOL_CALLER, IRQL_NOT_EQUAL_OR_LESS. stort sett det meste.

jeg jobber fortsatt med saken. og har en "xpert" som hjelper meg. hadde vært morro å prøvd en annen type ram for å se om systemet ble mere stabilt.

men på min gamle 333mhz pc så kjøpte jeg en 256mb sdram brikke som var dobbelt sidig mens pcen bare klarte og finne rammen på den ene siden. og da fikk jeg ett lass med rebooter pga ramme. med en gang jeg tok den ut igjen så funka alt som det skulle.

vel dette er vel mer en konklusjon enn ett svar men.. du er ikke alene :w00t:

(jeg har ikke samme systemet)

ett par program for testing av ram :

http://oca.microsoft.com/en/mtinst.exe (Windows Memory Diagnostic)

http://www.memtest86.com/memt31a.zip (Memtest86 Memory Diagnostic)

Endret av TheBuG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...