betabagel Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Har satt sammen en klomp med pc deler som jeg fant bra nå og kjørt pc'n i ca 14 dager. Problemet er at den oppfører seg meget rart. Den har helt uforklarelig bare slått seg og restartet av ved alt for mange anledninger nå. Og 3D spill har den generelt dårlig suksess med. Programmet AIDA32 medfører automatisk restart hvis jeg starter det. Vet ikke helt hvor jeg starte å lete etter feil her git... Kan det være strømforsyninga? Specs: Hovedkort: EPoX EP-8HDA3+ CPU: AMD Athlon 64 3000+ Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kabinett: AOpen H600B på winXP Pro SP1 fullstendig fri for virus. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 AOpen kabinettene har relativt ganske gode strømforsyninger. Skal jeg gjette vil jeg tro at det kan komme av høy temperatur på CPU eller skjermkort. Dette burde du sjekke. Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Kjør memtest. Om det ikke er ram'en så er det nok skjermkortet som ikke får nok strøm, eller er forvarmt. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Ikke rart egentlig... Du har TwinMOS-ram og Via K8T800-chipset. En meget lite heldig kombinasjon Jeg hadde akkurat samme problemene som deg. Jeg skifta hovedkort og RAM, jeg. Let litt rundt i forumet du... Nok av mennesker som har/har hatt problemer med dette. Endret 8. august 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hei, mulig du får en konflikt med bruk av AIDA32 på 64 system som du har, lavalys.com har vel overtatt og heter nå EVEREST Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jeg tror det er ramen! jeg har: Gigabyte k8ns, amd64 3000+ Twinmos ram'en passet ikke hos meg i værtfall, den bare restarta hele tida! Lenke til kommentar
betabagel Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Hmmm. Takk for tipsene. Fant i tidligere forum at problemet har vært opp til diskusjon opp og ned og sidelengs før her. TwinMOS og EPoX EP-8HDA3+ er tydeligvis no-no sammen. Har heldigvis ikke gått ut angrefristen hos komplett og får sende inn minnet og kjøpe corsair til 100 lappen mer heller. Vurderer også å angre på hovedkortet og bytte det ut med EPoX sitt EP-8KDA3+. Noen synspunkter om det er verdt å slenge inn 600 kr ekstra for å få dette kortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå