Gå til innhold

Maskina restarter av seg selv?

Anbefalte innlegg

Har satt sammen en klomp med pc deler som jeg fant bra nå og kjørt pc'n i ca 14 dager. Problemet er at den oppfører seg meget rart. Den har helt uforklarelig bare slått seg og restartet av ved alt for mange anledninger nå. Og 3D spill har den generelt dårlig suksess med. Programmet AIDA32 medfører automatisk restart hvis jeg starter det. Vet ikke helt hvor jeg starte å lete etter feil her git... :dontgetit:

Kan det være strømforsyninga?

Specs:

Hovedkort: EPoX EP-8HDA3+

CPU: AMD Athlon 64 3000+

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Kabinett: AOpen H600B

på winXP Pro SP1 fullstendig fri for virus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke rart egentlig... Du har TwinMOS-ram og Via K8T800-chipset. En meget lite heldig kombinasjon :p Jeg hadde akkurat samme problemene som deg. Jeg skifta hovedkort og RAM, jeg. Let litt rundt i forumet du... Nok av mennesker som har/har hatt problemer med dette.

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

Hmmm.

Takk for tipsene. :thumbup:

Fant i tidligere forum at problemet har vært opp til diskusjon opp og ned og sidelengs før her.

TwinMOS og EPoX EP-8HDA3+ er tydeligvis no-no sammen. Har heldigvis ikke gått ut angrefristen hos komplett og får sende inn minnet og kjøpe corsair til 100 lappen mer heller.

Vurderer også å angre på hovedkortet og bytte det ut med EPoX sitt EP-8KDA3+.

Noen synspunkter om det er verdt å slenge inn 600 kr ekstra for å få dette kortet? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...