Gå til innhold

Installering av vannkjøling første gang vanskelig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okey, takk for svar.

Kanskje du eller noen andre her kan hjelpe meg med å besvare disse spørsmålene innenfor det samme:

1. Har en Socket 478 2.8Ghz jeg gjerne skal ha vannkjølt. Hvilket sett vil dere anbefale med tanke på brukervennlighet og støy?

2. Om jeg bestiller et komplett vannkjølingssett, vil jeg da trenge noe mer?

3. Hvordan er det med risiko? Vann og dyrt utstyr er skummle greier.

Lenke til kommentar
Okey, takk for svar.

Kanskje du eller noen andre her kan hjelpe meg med å besvare disse spørsmålene innenfor det samme:

1. Har en Socket 478 2.8Ghz jeg gjerne skal ha vannkjølt. Hvilket sett vil dere anbefale med tanke på brukervennlighet og støy?

2. Om jeg bestiller et komplett vannkjølingssett, vil jeg da trenge noe mer?

3. Hvordan er det med risiko? Vann og dyrt utstyr er skummle greier.

1. Når det gjelder sett så er det vel Waterchill m/Anartica blokk som er best, mens Mist sitt er vel mere stillegående (det har Eheim pumpe og papstvifte)

2. Det sier seg vel selv. Et komplett sett skal jo være komplett :) Alt du trenger utenom er vann

3. Det er en risiko ja. Derfor man moterer det utenfor kabinettet og testkjører det i et døgn for å sjekke om det er lekasjer

Lenke til kommentar

Mist settet er vel og bra men tror waterchill med antarctica blokk og dobbel radiator er det beste valge hvis du vill ha et ferdig sett som kjøler meget bra, mist settet er også bra, ryktene vill ha det til at man ikke hører pumpen og det er et pluss. Så i forhold til pris så er mist best. og penest.

Konklusjonen er at du valgete et godt sett :thumbup:

Det som lønner seg når man skal montere er å planlegg alt først, radiator plassering, pumpe plassering osv, hvordan skal vannkabler gå. Pass på å ikke knekke for mye på slangene. Test kjør systemet en time eller 2 etter montering bare for å se om det er noen lekasjer.

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar

Har tenkt samme tanken som deg ^Thomas^ ang vannkjøling. Fant ut at hvis/når jeg skal ha vannkjøling, så kjøper jeg delene som trengs sjøl og så leverer jeg PC og deler til den lokale pc sjappa.

Da får en garanti på arbeidet, og hvis det da skulle gå til helv.. og begynne å lekke så kan du gå tilbake til sjappa og kreve erstatning. En må jo sikkert betale noen timers arbeid, men da har du iallefall tryggheten av at det er gjort av "kyndige" folk og at det er garanti på arbeidet.

Lenke til kommentar
Har tenkt samme tanken som deg ^Thomas^ ang vannkjøling. Fant ut at hvis/når jeg skal ha vannkjøling, så kjøper jeg delene som trengs sjøl og så leverer jeg PC og deler til den lokale pc sjappa.

Da får en garanti på arbeidet, og hvis det da skulle gå til helv.. og begynne å lekke så kan du gå tilbake til sjappa og kreve erstatning. En må jo sikkert betale noen timers arbeid, men da har du iallefall tryggheten av at det er gjort av "kyndige" folk og at det er garanti på arbeidet.

Det er kanskje det sikkreste ja. Men jeg er av den typen at jeg absolutt skal kunne det :)

Lenke til kommentar

WOW. Tomas. Du har liksom 5000 innlegg....

Du burde da byne å vite ganske mye etter hvert nå da.

Men jeg er jo bare en dumm 15åring da så.........

Men hvis jeg alerede har klart det så burde du også klare det.

jeg sier bare: Go 4 it

temp på CPU gikk fra 45 idel (vifte)

til 35 idel (vannkjøling) :love:

+mindre støy

Absolut å anbefale! :thumbup:

Lenke til kommentar
WOW. Tomas. Du har liksom 5000 innlegg....

Du burde da byne å vite ganske mye etter hvert nå da.

Men jeg er jo bare en dumm 15åring da så.........

Men hvis jeg alerede har klart det så burde du også klare det.

jeg sier bare: Go 4 it

temp på CPU gikk fra 45 idel (vifte)

til 35 idel (vannkjøling) :love:

+mindre støy

Absolut å anbefale! :thumbup:

Joa, men har aldri hatt noe fokus på vannkjøling til nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...