Gå til innhold

gigabyte bios vs ati bios

xmd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg har forstått, så må du bruke gigabyte flashen kun for å åpne de 4 siste pipelinene (og muligens sette rett deviceID), så benytter man seg av ATi biosen for å forsikre seg om at det hele blir stabilt.

Så bør man vel og huske på at det ikke er x800 pro, men VIVO versjonen av disse som har hatt størst suksess - selv om denne nå virker å avta. Mener det har vært fler meldinger i det siste om VIVO versjoner som ikke har vært modd-bare.

Dette har selvfølgelig noen med dette kortet bedre greie på enn meg! :blush:

mvh

Escariot

Lenke til kommentar

Ytelses forskjellen kan ikke merkes.

Har kjørt begge, og tatt en rekke 3dmark tester..

Variasjonen på testene er akkurat som om du skulle kjørt testen flere ganger med samme bios.

For øyeblikket kjører jeg på Gigabyte bios, de 10timene i doom3 jeg har med den til nå har alle vært helt nydelige.. Altså ingen ustabilitet...

Tidligere kjørte jeg på en modda bios som gikk i 526.../573 å da fikk jeg fort litt problemer med artifacts når rommet var varmt, men det var ofc kun pga høyere klokkspeed.

Noe annet var at en periode streiket lyden med en gang gpuen nådde 80 grader.. (med modda biosen) ~~ kun i doom3.

Men dersom du er en av de få som opplever ustabilitet med Gigabyte biosen så prøv å flashe til ATI biosen før du flasher til din gamle bios (med 16pipes)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...