TurtleMan™ Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Hei. Har Telenor Online ADSL. Har ADSL uttak nede i kjelleren. Er på nett med Cell Pipe Ruter som fulgte med fra Telenor. Bruker PPPoE Control for å komme meg på nett! Kjøpte en CNet Ruter fra Datakjeden.no. Har koblet den samenn med Cell Pipe Ruteren slik at jeg kan ha flere PC'er på nett. Skjønner dere hva det går i? Poenget mitt er at jeg har flyttet min PC opp på loftet, og skal lage uttak til ADSL der oppe. Når jeg får en elektriker til å gjøre det, kan jeg da ta den nyinnkjøpte CNet Ruteren min koble den i uttaket og koble meg på nett? Trenger jeg ikke Cell Pipe Ruteren som fulgte med Telenor? Hadde vært fint hvis noen kunne si meg hva som går an. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Har du et ADSL-modem i tillegg til Cell Pipe'en? Hvis ja, så kan du nok koble CNet'en direkte til modemet uten Cell Pipe'en. Men ut fra beskrivelsen din, så høres Cell Pipe'en ut som et modem, ikke en router. Dette fordi du sier du ikke får flere PC'er på nett uten CNet-routeren. Derfor høres det ut som at du må kjøre samme løsning som du har i dag. Det finnes routere med innebygget ADSL-modem, men hvis det er CNet Internet Broadband Gateway CNIG914 - ruteren du har kjøpt, så kan du ikke komme deg på nett uten et ADSL-modem i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå