robaamo Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Noen såm kan tenke seg til hva grunnen til at jeg ikke får tillgang til maskinene mine...begge har xp....har prøvd med både trådløst og kabel! Finner pc'en men kommer ikke til! og på laptopen kommer det om en mld om jeg ikke har tillgang! og den andre så kommer det opp at blabla kunne ikke bli funnet elns! hjeeeeelp pliz...laptopen er full...må få flyttet noe over snart! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Sikker på at begge har delt noe? Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) om du har firewall også kalt brannmur, må du sørge for at det er avslått lr deaktivert før du begynner. Endret 7. august 2004 av Fedje Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 begge har delt alt...menne brannmur, skulle det ha noe å si? Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Har samme problem når jeg er på lan hos en som har Telenor ADSL. Han finner meg og kan se hva jeg deler...Mens jeg finner han, men kan ikke se hva han deler. Har kjørt veiviser for nettverksinnstiliger, testet med ip... Men det hjelper ikke Begge har full windows update med Windows XP SP1 Men har bare det problemet når jeg er hos han, ikke hos andre... Noen som vet? Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 jeg har behov for og skru av min brannmur for at andre skal klare og komme inn på meg som datamaskin, de finner meg på nettverket men de får beskjed om at de ikke har tilgang på den datamaskinen og at de må snakke med nett administrator lr noe sånt. Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 men jeg finner jo andre maskiner i nettverke...å kan koble til dem..:/ prøvde på den stasjonære å komme inn i workgroup nå, men da fikk jeg opp at jeg ikke hadde adgang til å bruke nettverks ressursen! kontakt admin...men er jo admin på begge seff... the list of severs is not currently aviable! elns Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 vet du om du ahr brannmur lr lignenede som du kan skru av da? Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 har skrudd av alt av brannmurer! :/ Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) men jeg finner jo andre maskiner i nettverke...å kan koble til dem..:/ prøvde på den stasjonære å komme inn i workgroup nå, men da fikk jeg opp at jeg ikke hadde adgang til å bruke nettverks ressursen! kontakt admin...men er jo admin på begge seff... the list of severs is not currently aviable! elns Med denne feilmeldingen tror jeg det har lite med FW å gjøre. Har du forsøkt å gi tilgang til guest kontoen til de delte ressursene og forsøke å logge på fra den andre maskinen som guest? :Edit tror Guest kontoen er disablet default, så den må vel enables. Gi ett enkelt og greit passord og forsøk deg fram. Endret 8. august 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Har funnet ut av det...for di som gjerne vil vite eller som har samme problemet...så har jeg nå gleden av å kunne fortelle/forklare:P gå inn i controll panel - Internet options - connections - LAN settings sjekk at det er merket "automatisk" på alle pcene controll panel - Network connections - Local area connection - Properties - Install - Protocol - IPX ... - done Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Takker ... Kommer til å huske det til neste gang jeg skal på lan til han... Lenke til kommentar
harley1340 Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 KONGE Rått !! Har omtrent klødd høl i huet, men vips så kom løsningen!! Takker og bukker!! Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Er på lan hos en kamerat, men har fortsatt samme problem... Har prøvd robaamo sin løsning, men funket ikke Noen så har noen andre ideèr ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå