Gå til innhold

Stille inn tastaturet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Generelt, så vil piping ved trykking på tastene bety at keyboardbufferen er full. Dette skjer når maskinen ikke greier å ta unna kommandoene (tastene) raskt nok. Det kan bety at maskinen ikke er rask nok til det den kjører, kanskje fordi den bruker formye resurser til andre oppgaver. Hva slags maskin har du?

Lenke til kommentar
Skjer ofte her om man presser 3 knappen nede om gangen. Kan være irriterende på f. eks CS om man skal dukke, gå sidelengst og fremover samtidig.

ja, det er veldig irriterend i cs. :mad:

ja, jeg har logitech :hmm:

Maskina mi: Giabyte K8NS

amd64 3000+

1024 ram

Powercolor radeon 9800pro

Lenke til kommentar
da må du nok leve med det eller bytte tastatur.. tror keytronic sine er kjent for å ikke ha det problemet + at der bygd som faen :)

Mitt logitech piper ikke om jeg holder inne 20 knapper samtidig engang.

Løsning`? lokaliser den lille høytaleren i kabinettet, og iverksett destruering!

Lenke til kommentar

har funnet ut at jo mindre teknisk tastaturet er jo mindre problemer får man. Tastaturet mitt no som koster x ganger mer enn mitt gamle klarer bare 3-4 knapper. Før kunne jeg trykke så mange jeg ville. Skal du absolutt ha et mer verdifullt tastatur, så må du bare lære deg en annen "spillestil".

Lenke til kommentar

Det går også an å eksperimentere litt med Repeat Delay og Repeat Rate som finnes under Keyboard/Tastatur i Control Panel/Kontrollpanel. Disse kan redusere datamengden som blir pumpet inn i keyboardbufferen når taster blir holdt nede, slik at denne ikke blir oversvømt.

Lenke til kommentar

To ganger har jeg hatt Championship Manager i bakgrunnen samtidig som jeg spilte Far Cry. Etter en liten stund begynte det å pipe, og jeg gikk ut av FC. Da fortsetter det å pipe med jevne mellomrom, kan det være at jeg overbelasta tastaturskiten?

Lenke til kommentar

Det har trolig (trolig!) ingenting med buffer å gjøre, men heller matrise systemet som tastaturer bruker. I visse kombinasjoner av taster får dette systemet problemer, men disse kombinasjonene varierer fra produsent til produsent. Det er trolig ingenting du kan gjøre med det, utenom å kjøpe et annet tastatur som har kjekkere matrise system.

Lenke til kommentar
da må du nok leve med det eller bytte tastatur.. tror keytronic sine er kjent for å ikke ha det problemet + at der bygd som faen :)

Mitt logitech piper ikke om jeg holder inne 20 knapper samtidig engang.

Løsning`? lokaliser den lille høytaleren i kabinettet, og iverksett destruering!

Det hjelper nok ikke med at du ikke kan dukke mens du skal gå bakerover + til venstre. Pipingen er borte, men du står stille likevel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...