Mellet Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Nå har jeg laget meg en hjemmeside i PHP. Så, når trenger jeg tilbakemelding på hva jeg kan endre får å få siden bedre Min Hjemmeside Eller her: (Om du skal sjekke source code:) ) Min Hjemmeside Endret 7. august 2004 av Mellet Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Må nok ta av silkehanskene her desverre: Header De fleste som har lært litt om livet om hva det svake kjønn kan finne på å bruke til tilfredsstillelse, så ja, tror jeg lett den blå tingen til høyre i header kan forveksles med noe det ikke er. Hva er det forresten? Synes ikke den der simulerte koden til venstre heller tok seg noe bra ut, om du skal ha den der, fjern skyggeleggingen på den, og demp den veldig ned. "Zoot" i header ser ut til å ha et sterkt preg av (dårlig) jpg-komprimering. Menyen Underline på lenkene i menyen MÅ bort. Lenkene ble finere når en fikk dem til tilstand visited, kanskje du bare burde ha dem slik i utgangspunktet. Synes også det er unødvendig å ha forskjellig formatering på lenkene i menyen, etter om de er besøkt eller ikke, men det er da min mening. Design generelt Designet blir nok alt for kjedelig desverre. Tre bokser med sort border, uten padding (!) blir nok litt i det minste laget. La også merke til at siden var _veldig_ smal, det trenger i og for seg ikke gjøre noe, men da bør du iallefall få litt mer liv i designet. Innholdsformateringen på hovedsiden (jeg tar bare med denne) var nok desverre ganske grusom. Blanding av liten tykk verdana, og stor og tynn Times er nok ikke den beste kombinasjonen. Alt blir veldig rotete og sammentrykket. Prøv å få mer "luft" til innholdet ditt. Fargevalget er så som så. Personlig synes jeg blåfargen blir for sterk. Koden Hvorfor i all verden har du <html> og <body>-start tagger TO ganger? Virker som dette blir inkludert vha php, am I right? Menyen din bør også settes opp i lister. Beklager den krasse kritikken, jeg er bare ærlig. EDIT: Og nei, du har ikke laget hjemmesiden din i php. Du har "skrevet" den i HTML og CSS og bruker php til å inkludere innholdet ditt. Endret 7. august 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Må si meg veldig enig med PoleCat på alle punkter. Reagerer dessuten på koden din.. Hvorfor kommer DOCTYPE-deklarasjon så langt ned på siden? Fiks scriptet du bruker til dette! Fargevalg og typografi: Kanskje noe av det kjedeligste jeg har sett noen gang. Så liten, bold Verdana passer ikke noe sted, og er lite leservennlig. Knall rød, knall blå og knall svart lager stygge kontraster. P.S. "Håpe på å ehm, ikke hvere jomfru da lengere hehe" <-- Få en venn som er flink i norsk til å lese korrektur for deg.. Endret 7. august 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 (endret) EeeeeK! :!: Det var mye stygt om siden min Har prøvd å fixe på bannern. Noe forslag til hvordan texten på siden min bør hvere? Edit: Å den blå saken på banner'n er en BONG. Eller på godt norsk, vannpipe. Brukes til og røyke harsj.. Endret 7. august 2004 av Mellet Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 En liten bug i Mozilla Firefox Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 OT: På godt norsk heter det også "Hasj". Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 En liten bug i Mozilla Firefox Fikk en liknende bug i IE6.0 også. Bildet repeteres vertikalt. Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Okey.. Skal prøve å endre på den bug'n... Har foresten ordnet feil codingen min.. Nå kommer ikke <body> <head> å all den shiten 2 ganger Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 MASSE skriveleifs der, trekker ned inntrykket en del ...eller tror jeg det kunne gjort seg med en bitteliten marg mellom den svarte linjen på venstre siden og teksten Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Jo den margen hadde ikke hvert en dom ide.. Men.. hvordan? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 .etellerannet { padding: 10px } Og sett inn i koden: <div class="etellerannet">... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 linker som bare har understreking ved hover er lurt/fint hvis du fixer CSS, anbefaler jeg at du lager ett skikkelig CSS oppsett i en egen fil som du bruker... Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Jepp... Da funker margen.. var bedre slik.. Var ikke bra med teksten klint inn til den svarte streken.. linker som bare har understreking ved hover er lurt/fint hvis du fixer CSS, anbefaler jeg at du lager ett skikkelig CSS oppsett i en egen fil som du bruker... Hmm, hva mere du da?.. Jeg har en .css fil.. style.ccs Som jeg bruker får å hente mine "stiler".. Endret 7. august 2004 av Mellet Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Har dempet litt på fargene nå.. Å har ikke alt i Bold heller.. Komentarer? Endret 8. august 2004 av Mellet Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Syns siden er veldig smal og liten. Men ble bedre når du fikk inn litt padding Den htmlkoden eller hva det skal være i header forsvinner nesten helt når det står ZOOT med overdreven facy ettellerannent fancy bak. Det flyter ikke helt sammen og headeren ser 2delt ut Ang. kode: Sett linker i en liste, syns ikke noe om den "logg-inn" i menyen. Det er jo bare du som skal bruke den uansett. Menuen er jo der for at folk skal navigere seg rundt på sidene som de kan bruke. Derfor passer det seg ikke inn at du har en egen logg-inn-kun-for-meg. Siden det er bare du som skal bruke den kan du jo heller bare husker adressen index.php?side=loginn Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 synes siden var litt vell liten veldig fargeløs det kode greiene i header passet ikke så bra inn, skifte til noe annet? de blå +-ene i menyen bør gå IMO Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Synes fremdeles du kunne ha fikset de værste skriveleifene, et lite triks er å lime alt inni Word, ta en korrektursjekk og så lime alt inn igjen. Lenke til kommentar
magh Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Når jeg prøver å gå inn på "Main", blir jeg møtt av; Kunne ikke koble til hjemmeside! Server er nede. Prøv igjen senere. Hvorfor? Hvorfor skjer dette? Og hva er grunnen til blandingen av norsk og engelsk i menyen? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Synes fortsatt at siden er kjeeeeedelig! - Få inn mer detaljer! Særlig i header (den suger fortsatt). En usynlig kodeblokk og en vannpipe er liksom ikke nok for å skape en interessant header. - Bedre blå/rødfarge. - Siden er fortsatt ALT for smal. Og, som det blir påpekt i et par poster her: skrivefeil trekker inntrykket av siden ENORMT ned. Fiks det! Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Tror databasen er nede.. Derfår kommer det att siden er nede... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå