Gå til innhold

Vannkjøling - Reise bort

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har fått igang vannkjølingen min og er svært fornøyd med det nye støynivået. Det som eg kom til å tenke på var om eg måtte gjere noko spesielt før eg reiser bort. Reiser ofte og er borte i 3 veker om gongen. Har blandet frostvæske i vannet, sånn ca. 20% eller noko slikt. Kommer til å blåse mest mulig av vannet ut av slangene og blokker, ta pumpen ut og slikt, men bør eg kjøre systemt med reint vatn før eg slår det av? Eventuelt andre ting som eg må tenke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eg tenker på er at kor godt pumper, radiator og slikt har av å stå med stillestående vatn i over så lang tid. Har erfaring fra jobben at så lenge ting går så er alt i ordne, når det stopper og du skal starte det att, det er da problema kommer. Problem som du ikkje hadde før.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvilken jobb du har, men det høres MEGET rart ut.

Stillestående vann er mye mer skånsomt for pakninger og lignene, en ikke vann i det hele tatt. I et sånt opplegg. Det kan du ta mitt ord på.

I tillegg så vil det kunne danne seg et synlig belegg i rørene, som ikke forsvinner så lett når du fyller vann på.

Jeg tømte engang alle rørene for vann i et fraflyttet hus, for at det ikke skulle fryse om vinteren. Når våren kom og jeg åpnet hovedkranen, så var det lekkasjer på de mest utrolige plasser :sad:

Anbefales ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...