Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Zyxel 600 og nVidia Forceware firewall

Gjest Slettet-nw52MweC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-nw52MweC

flytta på leilighet her, og sitter med Bluecom ADSL og Zyxel Prestige 600 modem/router. har direkte IP ut mot nett, klarer ikke koble meg til zyxeln med hverken http eller telnet.

problemet mitt er at jeg har lyst til å bruke den innebygde Forceware firewallen i hovedkortet mitt, men når jeg har den aktivert fungerer ikke internett. får fremdeles tildelt riktig IP, men kommer ikke inn på internett sider, får ikke sjekket mail eller logge inn på msn messenger osv. Men det er tydeligvis noe som rører på seg, fordi når jeg skriver inn www.vg.no i adresselinja, kommer det fram VG Nett som tittel på sia, men ingen side kommer fram. står bare å loader i all evighet.

noen som har en løsning på dette? har sett igjennom innstillingene til firewallen, blir ikke klok på det. :blush: med én gang firewallen er skrudd av, fungerer alt perfekt, så det er definitivt noe innstillingsgreier i den..

btw, savner lyse internett hjemme... :cry:

Endret av Slettet-nw52MweC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at du bruker riktig IP-adresse når du prøver å koble til ruteren? Hva skjer når du prøver å koble deg til via telnet?

Jeg er ikke kjent med den firewallen, men som du sier selv - det er nok noen instillinger i den som gjør det. Du får lete litt mer. Se om du finner noe hvor du kan sette sikkerhetsnivået.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

prøver med den eneste logiske ipen jeg finner, altså den som står som gateway.

internett funker som sagt med firewallen avslått, men med en gang den er på, med hvilken som helst nivå av sikkerthet, funker det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...