Gå til innhold

Ventrilo server: Kjøe el. Gratis?

Rubex

Anbefalte innlegg

Hei

Har hørt en del rykter om at man må kjøpe/leie en server dersom man vil ha et rom for å snakke med kompiser... men jeg har også hørt at noen sier man ikke trenger det. Hva er det som stemmer av disse påstandene?

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan konfigirere ventrilo slik at jeg og noen andre kompiser kan snakke gjennom programmet?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svarte dette på en annen post i forumet.... Man må naturligvis ikke kjøpe/leie server, men den personen som hoster Ventrilo serveren bør seff ha en bra linje (ellers blir det fort laggy).

-------------------------------------------------

Etter 2 år med online gaming i en clan, har jeg prøvd de fleste kommunikasjonsprogram. Ventrilo er veldig stabilt, leverer veldig bra lyd og kan anbefales på det sterkeste.

Vet ikke helt hva du har problemer med, men kan gi deg litt informasjon.

1. En maskin må hoste selve Ventrilo Serveren.

2. Brukerne laster ned Ventrilo Client og kobler seg opp på denne serveren.

3. Serveren og klientene må benytte samme versjon.

4. Man logger seg på Ventrilo Serveren ved hjelp av en dedikert IP.

Programmet er meget enkelt i bruk. For å logge seg på en server fyller man bare inn nick, IP og evnt passord til selveren (og de ulike rommene hvis det er flere rom på serveren).

Når du har logget deg på en server første gang, velger du Setup og lagrer dine personlige innstillinger. Jeg anbefaler "push-to-talk" kommunikasjon (så ikke alle hører hvis du banner og skriker) og at du bruker litt tid på å finne riktig lydstyrke inn/ut.

Headset er et must ved online gaming, det er utrolig irriterende for de andre på serveren å høre masse støy fra høytalerne hver gang man skal kommunisere.

Lykke til

Endret av KyusS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...