Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor sine SYKE priser!

Anbefalte innlegg

ISDN er en helt annen teknologi. Det er mange grunner til at fastpris på ISDN ikke ville fungert særlig bra i praksis.

Og hva er disse grunnene? (om man ser bort ifra at telenor tar mye for å leie ut nettet sitt til andre aktører)

AtW

Man må ringe opp, og har ikke hver sentral ett begrenset antall som kan være pålogget til enhver tid? Husker ihvertfall at jeg enkelte ganger fikk opptatt når jeg prøvde å ringe opp med ISDN (gode, gamle dager...) så hvis folk er på 24/7 så vil vel det skape problemer for de som skal logge seg på når det ikke er nok plasser tilgjengelig.

Og som du sier... Telenor tar syke priser for ISDN, og skulle de selv begynt med fastpris så ville de andre aktørene også krevd dette. Mindre penger for Telenor, og det vil jo ikke Telenor ha noe av. Men kan vel være at Telenor har store utgifter med denne teknologien også, at det er derfor de er så dyre? Ikke vet jeg.

Men de tekniske begrensingene er jo de samme som adsl? Det er fortsatt en kabler som brukes til overføring, jeg ser ikke helt at det er noe vanskeligere å ordne det på samme måte som med adsl. Teknisk er det jo mer eller mindre det samme(?)

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men de tekniske begrensingene er jo de samme som adsl? Det er fortsatt en kabler som brukes til overføring, jeg ser ikke helt at det er noe vanskeligere å ordne det på samme måte som med adsl. Teknisk er det jo mer eller mindre det samme(?)

xDSL går på et pakkeswitchet datanett mens ordinær ISDN er en punkt til punkt forbindelse over telenettet og det er to forskjellige ting, en ISDN-linje som er oppkolet benytter 64k enten det overføres data eller ei mens en tilsvarende situasjon på xDSL vil forbruk 0k, det er en stor forskjell det. IDSL vil løse dette på samme måte som f.eks ADSL.

Lenke til kommentar

agvg: Vet du om Telenor kommer til å tilby smalbåndaksess til sluttbrukere, eller må det gå igjennom noen småbedrifter som er villig til å satse på å videreselge produktet? (Har lest litt på dokumentasjonen om teknologien, som ligger på jara sine nettsider.)

Hvis dette er tilfelle, klarer du i så fall å beregne når dette kommer til markedet, og hvilket pris som blir aktuell?

Lenke til kommentar
agvg: Vet du om Telenor kommer til å tilby smalbåndaksess til sluttbrukere, eller må det gå igjennom noen småbedrifter som er villig til å satse på å videreselge produktet?

Har ikke sett eller hørt om noen som videreselger dette, svjv må de være xDSL-isper så det spørs om det blir for lite og sært marked for de store.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...