Høyland Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Har et PC 9800pro som kjører på 400/350. Og lurte på hvor mye mer jeg kan få ut av kortet med en Zalman heatpipe og vifte på? Er det bryet verdt? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Har et PC 9800pro som kjører på 400/350.Og lurte på hvor mye mer jeg kan få ut av kortet med en Zalman heatpipe og vifte på? Er det bryet verdt? Tviler på en heatpipekjøler vil la deg overklokke noe serlig mere Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Heatpipen fra Zalman er mer beregnet på å få et stillere kjølesystem, da det kun trengs en 80mm vifte på 7v som blåser over heatsinken. til klokking er vel Arctic Cooling VGA Silencer mer anbefalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hvorfor skulle Arctic Cooling VGA være bedre å klokke med? Selv om Zalman sin er mer stillegående, vil den allikevel kjøle bedre enn den som følger med. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Har hatt zalman før og bruker nå en Arctic Cooling som jeg og mener er bedre, problemet med zalman er at den ikke driver ut den varme luften ut av kabinettet som articen gjør. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Nettopp, dessuten virker det som om Zalmanen varmer opp hele kassa di. CPU-kjøleren får en svær varm metallkloss mye varmere seg, noe som ikke er helt bra. Arctic Cooling driver luften ut av kabinettet, samtidig som den kjøler godt nok. Derfor. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Zalman vil nok være bedre enn artic cooler hvis du har et kabinett med god gjennomlufting, slik at den varme luften kommer ut og ny kald luft kjøler ned den digre metallklossen. Har du derimot ikke fult så god lufting i kabinettet vil nok artic cooler være bedre. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Får du ikke klokka kortet til mer enn 400 på core og 350 på minnet, så tviler jeg på at en ny kjøleløsning vil hjelpe mye. Men du kan jo kjenne litt rundt på kortet og sjekke om du brenner deg. noe som du sannsynligvis vil gjøre med mindre du har bra luftflyt i kabinettet ditt. har du 200kr å bruke ville jeg anbefale deg Arctic silencer da jeg har mye bra erfaringer med denne kjøleren. Men som jeg sa, den blir vel mest til å få ned tempen litt og få bort støyen, tviler på at du får klokka noe særlig mer Du kan jo også kjøpe et par av disse til å ha på undersiden og en pakke med disse til å ha på oversiden under arctic silenceren.. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jeg hadde den kjøleren med vifte på et tidligere 9800pro kort, og jeg fikk klokket til 432/380. Så den funker. Forøvrig så vet jeg ikke hvor stor forskjell det er på denne og VGA silencer. Skulle gjerne testet de opp mot hverandre.. Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Heatpipen er på tilbud på microplex: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Har Zalman HeatPipe med 92mm på 12v. funker bra for min del gikk opp mot 455 på core en gang.....før sommern kom ellers har jeg 4 kabinettvifter. Det funka greit for min del liksom. Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Du kan jo også kjøpe et par av disse Hvorfor et par? Det er jo fire brikker på undersida av kortet.. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Du kan jo også kjøpe et par av disse Hvorfor et par? Det er jo fire brikker på undersida av kortet.. Mente ikke ETT par liksom, et par sånne, mente liksom 4 stk da Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jeg zalman heatpipe på mitt Hercules 9800 Pro, den var en jævel og montere, men når den kom på så funker den bra da, men den zalman viften som skulle kjøle den ned synes jeg bråkte for mye, så har på en Enermax 120mm vifte som går på 1500rpm som bråker litt mindre og kjøler bedre, både skjermkort og hovedkort. Lenke til kommentar
monk Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 hvordan monterer man en vifte på zalman kjøleren? trenger jeg å kjøpe den vifta til zalman eller kan jeg montere på hva som helst? takk Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Strengt tatt så kan du montere hva som helst, men er vel enklest med Zalman vifta.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå