Gå til innhold

Zalman heatpipe på 9800PRO

Høyland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NN7wWQ

Hvorfor skulle Arctic Cooling VGA være bedre å klokke med? Selv om Zalman sin er mer stillegående, vil den allikevel kjøle bedre enn den som følger med.

Lenke til kommentar

Zalman vil nok være bedre enn artic cooler hvis du har et kabinett med god gjennomlufting, slik at den varme luften kommer ut og ny kald luft kjøler ned den digre metallklossen. Har du derimot ikke fult så god lufting i kabinettet vil nok artic cooler være bedre.

Lenke til kommentar

Får du ikke klokka kortet til mer enn 400 på core og 350 på minnet, så tviler jeg på at en ny kjøleløsning vil hjelpe mye.

Men du kan jo kjenne litt rundt på kortet og sjekke om du brenner deg. noe som du sannsynligvis vil gjøre med mindre du har bra luftflyt i kabinettet ditt.

har du 200kr å bruke ville jeg anbefale deg Arctic silencer da jeg har mye bra erfaringer med denne kjøleren.

Men som jeg sa, den blir vel mest til å få ned tempen litt og få bort støyen, tviler på at du får klokka noe særlig mer :)

Du kan jo også kjøpe et par av disse til å ha på undersiden og en pakke med disse til å ha på oversiden under arctic silenceren.. :)

Lenke til kommentar

Jeg zalman heatpipe på mitt Hercules 9800 Pro, den var en jævel og montere, men når den kom på så funker den bra da, men den zalman viften som skulle kjøle den ned synes jeg bråkte for mye, så har på en Enermax 120mm vifte som går på 1500rpm som bråker litt mindre og kjøler bedre, både skjermkort og hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...