Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvilken svitsj bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
,09/08/2004 : 12:33] på de aller fleste nye maskiner i dag så er det vel gigabit som standard ? hvis ikke er jo ikke korta så vanvittig dyre...

Alle må jo ha gb. alle har ikke det :p

Vel, bedre å ha "infrastrukturen" klar til å ta belastningen, og være kompatibel, med nye klienter.

Selv bygger jeg ut "hoveddelen" av nettverket mitt til gigabit, selv om bare 2 av 6 pc'er støtter det...

Tenk fremover. Samme som da folk lurte på hvorfor du skulle legge cat5e istedet for cat5... når cat5e var dyrere, og begge ga deg 100mbit/s.

Guess what? cat5e gir mulighet for 1gbps :) (cat5 og, men dog på en del kortere distanser)

Lenke til kommentar
jeg tror jeg går for den 8 portern fra hp. den virket grei.

Hvis det kommer flere en 8, låner jeg en svitsj fra en kamerat, men da må jeg vite om det er murlighet til og koble to svitsjer sammen.

Jeg har to netverkskort i pcn, hvis det hjelper..

Bare et tips! Hvis du skal ha mulighet for at alle 8 skal kunne koble til internett og du har en router, bør du har mere enn en 8 porter switch da den ene blir koblet til routeren! Da er det 7 stk ledige til pcer.

Men hvis du bare skal bruke den til lan spilling og intet internett, da går det greit!

Lenke til kommentar
jeg tror jeg går for den 8 portern fra hp. den virket grei.

Hvis det kommer flere en 8, låner jeg en  svitsj fra en kamerat, men da må jeg vite om det er murlighet til og koble to svitsjer sammen.

Jeg har to netverkskort i pcn, hvis det hjelper..

Bare et tips! Hvis du skal ha mulighet for at alle 8 skal kunne koble til internett og du har en router, bør du har mere enn en 8 porter switch da den ene blir koblet til routeren! Da er det 7 stk ledige til pcer.

Men hvis du bare skal bruke den til lan spilling og intet internett, da går det greit!

Nettopp. Hvis du dermed SKAL ha internett, bør du gå for den 16-portern jeg linket til, så får du 15 porter til overs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...