Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvilken svitsj bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en av de typene som farter en del på lan-partyr, og nå tengte jeg at kansje jeg skal starte og holde noen..

Da bør jeg jo ha en switsj, og lurte derfor på om det er noen spesielle dere foreslår.

Jeg har ikke tengt til og bruke mye penger på det, men en 100-300kr kan jeg bruke.

Lurte også på om det er like bra og bruke en ruter på lan-partyr, siden jeg har tengt til og kjøpe en uansett.

Ruthern jeg skal kjøpe blir en 100mbps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror jeg går for den 8 portern fra hp. den virket grei.

Hvis det kommer flere en 8, låner jeg en svitsj fra en kamerat, men da må jeg vite om det er murlighet til og koble to svitsjer sammen.

Jeg har to netverkskort i pcn, hvis det hjelper..

Lenke til kommentar

Hvis det kommer flere en 8, låner jeg en svitsj fra en kamerat, men da må jeg vite om det er murlighet til og koble to svitsjer sammen.

Det går fint an å koble to switcher sammen. Bruk enten uplinkport (om det er det på switchen), eller en krysset kabel mellom switchene.

Lenke til kommentar

Hvis det kommer flere en 8, låner jeg en  svitsj fra en kamerat, men da må jeg vite om det er murlighet til og koble to svitsjer sammen.

Det går fint an å koble to switcher sammen. Bruk enten uplinkport (om det er det på switchen), eller en krysset kabel mellom switchene.

HP har autosensing på krysset eller ikke krysset kabel så funker fint uansett :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg
etter egen erfaring bør man holde seg unna cnet switcher :s

Dette var litt tynt, hvile erfaringer og med hvor mange switcher?

Jeg og kameratene mine bruker en CNET switch (8 porter) og den har vi aldri hatt noen problemer med! :yes:

Jeg har totalt 3 av disse små CNet svitsjene, og har heller aldri hatt noen problemer med de. Den eldste er nå over 3-4 år gammel. To av disse er på 24/7, så lenge det ikke er strømbrudd eller andre morsomheter i strømnettet :D

Men for all del, den HP svitsjen som ble anbefalt er jo god som gull den også :)

Endret av Slettet-rXRozPkg
Lenke til kommentar
etter egen erfaring bør man holde seg unna cnet switcher :s

Dette var litt tynt, hvile erfaringer og med hvor mange switcher?

Jeg og kameratene mine bruker en CNET switch (8 porter) og den har vi aldri hatt noen problemer med! :yes:

Jeg har totalt 3 av disse små CNet svitsjene, og har heller aldri hatt noen problemer med de. Den eldste er nå over 3-4 år gammel. To av disse er på 24/7, så lenge det ikke er strømbrudd eller andre morsomheter i strømnettet :D

Men for all del, den HP svitsjen som ble anbefalt er jo god som gull den også :)

kjenner en venn som har hatt 3 stk 16 porters 10\100 cnet switcher. ikke en eneste switch klarte mer enn 2,5 MB\s.. testa med en annen switch og farta gikk opp til 8MB\s med en gang. mulig det er min uflaks.... :whistle:

Lenke til kommentar
' date='09/08/2004 : 11:10'] alt under en cisco 2950 er uakseptabelt. disse har dog litt stive priser. :p

HP sine 2626 er rimeligere og vel så raske men mangler desverre en del av mulighetene en har med cisco boksene.

Og en ting med Cisco er at standard garanti er 1-2 mnd mens hp har livstid.

Men sier ikke at cisco ikke er bra, bruker det selv til en del av serverene våre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...