Gå til innhold

Ny stereo, er dette bra?

Anbefalte innlegg

I to topic'er i 'audio' kategorien står det negativ uttale om de merkene jeg har tenkt å kjøpe.

Jeg har tenkt å kjøpe:

Forsterker: NAD C352

Høyttalere: Cerwin-Vega V-12F

Jeg er ute etter mye lyd og god kvalitet. Jeg trenger ikke veldig fin lyd. Har jeg da valgt feil produkter? Har dere noen andre anbefalinger? Erfaringer?

Jeg kan bare bruke maks 8-9000 kroner.

Endret av Apoc_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det høres ganske greit ut, men du bør kanskje også vurdere CLSC-modellene til CV. Disse er (utifra min erfaring) "vassere" enn V-serien. Blir vel litt dyrere da om du vil ha 12", men er nok verdt pengene i forhold, evt. gå ned til 10". Har disse selv, i en relativt stor stue, (har ikke nøyaktige mål her, men stua kunne fint blitt oppdelt i to "normale" stuer, for å si det sånn) og de yter mer enn godt nok (i alle fall for meg og de andre som har vært innom her), kan også være det beste valget når ikke forsterkeren er av de største, bedre kontroll da. Det vil sannsynligvis dukke opp endel som sier du bør droppe CV å gå for noe helt annet, men jeg vil hvertfall anbefale de på et budsjett, til sitt bruk (rock/hardere musikk med endel trøkk i), der passer de glimrende. I tillegg fungerer de bra i hjemmekino, igjen etter min mening da. Har ikke god erfaring med NAD selv, men har hørt endel bra, men også endel dårlige erfaringer. Men, det har vel stort sett alle merker, så rent ytelses/prismessig er det vel ikke noe dårlig valg.

EDIt: Mente ikke at jeg har dårlig erfaring med NAD, men har aldri hatt eller prøvd noen av forsterkerne deres... var litt uklar der :p

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...