Gå til innhold

Tror katodene mine tar kvelln..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme problem. Det forårsakes av dårlig kontakt i ledningene til inverteren tror jeg. Eller noen av ledningene iallfall.

Ved ut og inn montering osv. kan de bli bra igjen, eller dårlige... så hvis du rører litt på ledningene kan det hende de kommer seg.

Ikke la de stå på mens de er dårlige for da ryker de til slutt (bokstavelig talt i følge "LaStrada"). Mine funker fint nå etter at jeg rydda i kabinettet og tok de inn og ut. :)

Lenke til kommentar

ene katoden min fikk et rart lys helt på enden der ledningen går inn i røret liksom..

så nærmere på det og fant for ut at det var gnister.. :ohmy:

rørte på ledningen og da hørte jeg "gnistre lyder"...

isolasjonen rundt lederne hadde blitt svidd vekk.. kastet hele driten :p (ikke invertern da)

Lenke til kommentar
jepp MÅ vel kjøpe nye..men holder uv lys seg lengere eller kortere en vanli?

Like lenge regner jeg med. Det er jo samme lysrør.

Uansett, Sunbeam katoder skal holde seg rimelig lenge.

Solgte et kabinett til en venn med et rødt 30cm katode og et grønt 10cm fra Sunbeam. Den grønne røk bare noen dager etter at han kjøpte det, han fortalte bare at det var et heftigt lysshow i fronten av kabisset hvor denne katoden stod. Og han tok den ut og alt var svidd der som ledningen går inn. Den røde tok også kvelden, men dette ei god stund etter. Det som skjedde her var bare at lyset ble dårligere og til slutt smalt det, og det var svimerker der ledningen skal inn.

Et annet eksempel er et blått en annen venn av meg hadde. Denne katoden stod loddrett i bakenden av kabinettet, og der som ledningene går inn ble så varm at selveste det røret som er inne i katoden kom ut og det tok kvelden. Det artige var at det hadde samme skadene som den grønne og røde hadde der som ledningen går inn.

Så nå vet jeg ikke om jeg tørr kjøpe flere katoder fra Sunbeam siden alle jeg har hatt + venner har røket etter ei stund.

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

Det som skjedde med den ene katoden min var at det begynte å lukte svidd... Så når jeg åpna pcen min så jeg det kom røyk.... :ermm:

Men men.. Har klart å ryke 3 katoder fra microplex (av totalt 6), og den ene jeg har fra 3dfxcool har holdt! Den kjøpte jeg på TG i fjor og funker fortsatt! Den ene som røyk kjøpte jeg fra microplex i vinter eller no, og den røyk her for litt siden..

Det røde på bildet der kom på mine også.. Noen ganger blinka dem også, så jeg tipper de katodene ryker snart.

Lenke til kommentar

Har vært borti et tilfelle til nå der en katode fra sunbeam har røket. Så jeg hadde tenkt å kjøpe meg en inverter siden jeg skulle få en katode, men siden en till av vennene mine har fått feil inkludert alle som har røket hos meg så holder jeg meg unna sunbeam katodene. Katodene har som regel ikke fått blitt gamlere enn 2måneder med veldig lite bruk.

Vet ikke om det er andre som har prøvd andre merker enn sunbeam, og om dem kan være mer fristende der de ikke ryker hele tiden etter ei stund??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...