Gå til innhold

Hva er online-spill?

Anbefalte innlegg

Sitter her og lurer egentlig på va et online spill egentlig er. har aldri fått prøvd det skikkelig pga flere faktorer:

1. Du kan aldri bli "den beste, dersom det er en hel verden av folk som kan "kicke assen din" når de føler for det.

2. hovedhistorie?

Finnes det AI i slike spill?

Jeg tenker nå på world of warcraft, vil dette likne litt på gothic serien? ( som jeg ELSKet :love: ) Er dette egenlig noe gøy?

Hvordan er gameplayet? Kunne noen ha forklart dette for meg?

(SPilte anarchy online i 2 timer, etter å ha betalt for 1mnd, men ga opp pga at jeg synes det var kjedelig.Liker ikke CS, og den slags online spill )

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer helt ann på om man liker "tegneserie" stilen i WoW eller den mer realisme tilnærmingen i gothic.. (jeg liker tegneserie stilen fordi den kan man gjennomføre så utrolig mye bedre enn å prøve å etterligne virkeligheten (det faller "alltid" gjennom litt))

Online spill, eller MMORPGs som de kalles (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) er spill man må bruke litt tid på. 2 timer er ikke nokk for ett spill som Anarchy Online for å virkelig komme "inni" spillet...

Gameplay i mange spill som Wow går ut på å forbedre karakteren din. Ved å drepe monster og slikt vanligvis. Men man kan også bygge karakterer på andre grunnlag. Som å lage en smed eller andre "crafting" ferdigheter (personer som lager gode ting som andre i spillet kan kjøpe)

Spilling foregår vanligvis i grupper (fordi det er tryggest hvis man skal ut og jakte på monster)..

Da er det utrolig morsomt å ha en fast gruppe som man gjerne spiller med "fast". Real life venner er ett veldig fint utgangspunkt om du klarer å få dem med på det :)

Senere er det ofte kamp mellom spillere som er hovedfokus. I WoW tror jeg det blir 2 faksjoner. Alliance VS horde (og muligens en nøytral)

Det er dette som er gøy med MMORPGs. Ofte i fantasy spill slåss man da i store kamper der den ene siden invaderer borger og slott, og ofte bruker store katapulter og lignende... Det beste med MMORPGs er den store skalaen...det er så mange mer som er med på en gang...

Denne tråden har en video der det vises ett STORT angrep på ett av spillets større monster, der man må sammarbeide STOORT for i det heletatt å ha en mulighet for å beseire det...(Videoen er fra ett MMORPG som heter Lineage 2)

En annen ting med slike spill jeg synes er verd tiltaket er skikkelig rollespilling. Å ikke bruke "ord" som "lol" og "yo" og slikt når man snakker til andre. Møter man en ny person i spillet kan man gjerne starte med "Greetings. I am ###"... man får da med en gang mye mer atmosfære i spillet. Problemet med dette er at det store flertallet ikke gidder, eller veit hvordan man skal oppføre seg... Derfor lages det ofte egne "Role play" servere (Nettopp dette håper jeg blizzard gjør for WoW fra starten av)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Online spill er morsomme fordi tiden står stille og flyr av sted på samme tid. Eks.:

- Klokken er 22 på kvelden og du vil spille et par timer. Sier du til deg selv. Bare utforske litt mer og kanskje finne noen kule ting på det monsteret du ikke har turt å prøve å drepe ennå.

- Klokken er 4 på morgenen da du tilfeldigvis ser på den etter en tur på dass og ut i kjøkkenet for noe å drikke. Det viste seg at du fant ut at en liten gjeng på 3 andre spillere var i nærheten, og du var døden nær etter å ha angrepet monsteret. Gjengen kom forbi, stoppet, healet deg og gav deg buffs så du klarte å drepe monsteret. Du ble kjent med dem og dere dro ut for å jakte sammen.

Noen som kjenner seg igjen? ;)

Slik er det bare, online spill tar utrolig mye tid. På pluss-siden kan jeg nevne at du gjerne får gode RL venner, og at du slutter å kjøpe nye SP spill hele tiden.

De som ikke har tålmodighet for online spill bør prøve www.planetside.com - hvor det bare er om å gjøre å logge inn, skyte noen og ha det gøy en liten stund, og logge av når man føler for det. I MMORPG spill er det mye mer komplisert. En gang f.eks. var jeg med på en såkalt "OP fight" i Neocron. Vi klarte å drive inntrengerene ut, men de neste 8 timene eller så gikk med til vakthold og å forhøre tilfeldigvis forbipasserende eventyrere som nok ble skremt da vi hoppet ned fra murene væpnet til tennene, tordnene "what is your business here?" mens vi holdt dem i siktet hele tiden. Det er en kombinasjon av action som får blodet til å bruse, og lange perioder uten at noe spesielt skjer. Det vet de som f.eks. har vært constructor eller researcher i diverse spill, og gjerne sitter en hel natt med de mest kjedelige arbeidsoppgavene man kan tenke seg i et spill.

Lenke til kommentar
og at du slutter å kjøpe nye SP spill hele tiden.

Hæ? Finns det det og ennå? :p

Har spillt Ultima Online i 4 år (har slutta for et år siden da) og det var utrolig kult. Spillte Everquest i 2 år og, blir ganske hekta der ja. Syns ikke Anarchy var noe særlig, liker ikke sånn type spill, må ha fantasy spill :yes:

Etter det syns jeg jaffal alle andre spill var utrolig kjedelig. Baldur's Gate og Gothic og sånn blir liggende i skuffen :)

Gleder meg en hel del til Everquest 2 (som jeg håper jeg får om en måneds tid) :D

Men seriøst, teste et par timer?? Blir jo ikke ferdig med å lage figuren da engang jo :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...