Gå til innhold

Er Black-Me(n)tal(itet) latterlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke kom her og si at The Streets er en ren hip-hop-gruppe? Finnes folk som benytter seg av elementer i hip-hop'en, men som en REN sjanger er den død. :p Kan hende det står "hip-hop" på allmusic.com. MY ASS!

The Streets er hip-hop/rap uansett hvordan du vrir og vender på det. Ting tar nye retninger, slik har det alltid vært. Selv om det er unikt, betyr det ikke at det ikke går under hip-hop. Sjangeren er ikke død, men den er definitivt ikke like populær som før.

Lenke til kommentar

Det er da mye bra hiphop nå for tiden, hvor du finner substans utover bling-bling. Er ikke noe hiphop-hode selv, men skal innrømme at det er en del talentfulle folk der ute :] Ta M.F Doom og Madlib f.eks, som i fellesskap ga ut den sterke skiva Madvillainy for ikke så lenge siden. Hvis du ikke gjør mer enn å skrape overflaten vil du selvfølgelig hefte deg ved menneskelig søppel som G-Unit og D12/Eminem, men undergrunnen ser ut til å være liv laga.

Lenke til kommentar
og hvor får du det fra at disse var knarkere?

Det lurer jeg også på. Jeg hadde intrykket av at det i 'satanistiske' miljøer ofte ble sett på som svakt å bruke rusmidler.

Den eneste knarkeren jeg har hørt om i BM miljøet var den gamle trommisen til Borknagar (Hvorvidt Borknagar er true black metal kan vel diskuteres).

Lenke til kommentar

Det finnes SYYYYYKT mye dårlig black metal, med bare brøling og gitar riff som etser i hodet ditt..

 

Men den beste musikken er også innen black metal, f.eks cradle of filth..

 

sanger som: her ghost in the fog,all hope in eclipse,born in a burial gown,better the reign in hell,cthulu dawn,mannequin,no time to cry,scorched earth erotica,Saffron's Curse og summer dying fast er noe av det beste som er laget ifølge min mening..

 

burzum og mayhem var "gode" gamle grupper som de "ordentlige" satanistene likte..er ikke noe bra egentlig..

 

burzum-Hvis Lyset Tar Oss [Juli -92]

 

 

"En aapning i skogen

hvor solen skinner

Hindret av trerne fanges vi

i denne guds appning

 

Det brenner det svir

nar lyset slikker vaart kjott

opp mot skyene en roeyk

en sky av vaares form

 

Fanget av begravelsen

pinse vi av guds godhet

ingen flammer intet hat

de hadde rett vi kom til helvete"

Lenke til kommentar
og hvor får du det fra at disse var knarkere?

Det lurer jeg også på. Jeg hadde intrykket av at det i 'satanistiske' miljøer ofte ble sett på som svakt å bruke rusmidler.

Den eneste knarkeren jeg har hørt om i BM miljøet var den gamle trommisen til Borknagar (Hvorvidt Borknagar er true black metal kan vel diskuteres).

Og han som skjendet de likene i en gravkapell i Skien i fjor. Men han ble jo sparket ut fra bandet pga av rusproblemer 3 år før den hendelsen (syns jeg å huske å ha hørt).

Lenke til kommentar
Og han som skjendet de likene i en gravkapell i Skien i fjor. Men han ble jo sparket ut fra bandet pga av rusproblemer 3 år før den hendelsen (syns jeg å huske å ha hørt).

Vet ikke om han ble sparket ut og når det var. Men han var i alle fall fryst ut av bm-miljøe

 

Bandet han var i heter forøvrig Svartahrid :thumbup:

 

bare brøling

..Mens vokalen til Cradle er bare flau :ermm:

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Du skjønner superseven. slike ting skjer ikke mer.

 

Du burde kanskje heller spørre om å være anti-kristen er latterlig. Fordi det er hva disse personene var/er

 

 

og hvor får du det fra at disse var knarkere?

Bare se på vokalisten i Darkthrone, er han ikke narkoman nå, så har han ihvertfall hatt et alvorlig rusproblem tidligere. Jeg tror også at medlemmene i Mayhem har tatt narkotikka når det skjærer i seg selv på scenen, selv om euronymous benektet det.

Lenke til kommentar

BiGG-

 

COF var ikke det beste eksempelet du kunne komme med, det er bm band jeg ikke liker i det hele tatt. Det er et sånn typisk band man begynner og og høre på istarten, så etter et par uker er det søpell.

 

Det finens veldig mange gode band her i Norge, Immortal var jo et bra eksempel. Darkthrone er jo helt knall, samme med Mayhem,Windir,Kvist, og mange flere. Jeg hører endel på death metal og, det mest suverene death metal bandet vi har Norge er Blood Red Thorne (etter min mening), geniale folk. Klarer og spille bra fengene death metal like bra som amrikanerne.

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar

Personlig tror jeg slik sceneopptredener har noe generelt med aggressiv musikk. Hvis du drar til store rave's som

 

"I Hate Trance! The Terror Edition"

 

eller Speedcore festivalen i Canada, så skal du ikke bli overrasket over at alle går med masker, og på scenen at folk danser med motorsager, kniver og så videre. Det ligger jo selvfølgelig i at slik musikk også er ment til å sjokkere. Og nåtildags holder det ikke med å si "Father, I want to kill you. Mother, I want to fuck you" lenger... det skal ganske mye til.

 

Og ang. rockemiljøet og dop, så tror jeg de fleste her tar feil. Det er utrolig mye dopbruk i rockemiljøet, samme som i den elektronisk inspirerte scenen. Et eksempel på det, er frks. at HA (Hells Angels) står for en stor del av import, eksport og salg av narkotiske substanser i norge og mange andre steder...

Lenke til kommentar
Og ang. rockemiljøet og dop, så tror jeg de fleste her tar feil. Det er utrolig mye dopbruk i rockemiljøet, samme som i den elektronisk inspirerte scenen. Et eksempel på det, er frks. at HA (Hells Angels) står for en stor del av import, eksport og salg av narkotiske substanser i norge og mange andre steder...

Du har rett i at det florerer dop i "rockemiljøet". Men å knytte HA til det er jo helt søkt.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...