Gå til innhold

Er Black-Me(n)tal(itet) latterlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men noen ganger må man stole på folks observasjoner. Jeg har hørt på den musikken siden jeg fylte 12 år. Har hengt i "miljøet" siden den tid og kan kun komme med positive utsagn angående det. Trivelige mennesker som samles rundt musikken grunnet nettopp musikken og ikke din utrivelige sub-kulturene (les:gothere, kirkebrennere, blablabla).

Lenke til kommentar

Det at det er så mye vold å kriminalitet i BM miljøene er jo bare piss. Såklart er det en del kriminalitet og vold men hvis du sammenligner med rap så er det ikke så mye. I rap miljøene er det likssom kult å deale narkotika, røyke hasj, skyte på hverandre, rane og stjele biler.

 

Punk er jo heller ikke så mye bedre med de der anarki greiene da....

 

 

innlegg :devil: 666 :devil:

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Konklusjon:

Hører du på noe annet enn country og pop, så er du homofil, gangster eller morder.

 

Er iallfall det inntrykket jeg får etter å ha lest gjennom det meste av tråden.

Eventuelt kan man konkludere med at de som har postet i denne tråden har fordommer nok for hele forumet.

 

God helg.

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke Greven er kul. Heller tvert i mot, men han hadde 100% rett til å drepe Euronymous, når Euronymous angriper noen sier det seg selv at det ikke er noen lekeslossing, han stod klar med videokamera og skulle filme når han drepte Greven den dagen Greven og han andre fra MAyhem gikk inn i leiligheten hans midt på natten. Euronymous hadde angrepet Greven en gang tidligerre, men Greven fortsatte å være med i Mayhem. Denne natten angrep han igjen, Greven vant kampen og tok fram kniven som han hadde med seg fra Bergen, han sprang etter Euronymous, la han ned i bakken, og knivstakk han med 21 knivstikk.

 

Drapet på Euronymous satte en stopper for mye galskap. Hadde ikke Greven drept Euronymous, ville han blitt drept selv, og Mayhem's galskap hadde fortsatt.

har du søkt om en ledig plass hos psykologen enda? hvis ikke vær så snill å gjør det!! håper for din del at du er en tåelig fjortis eller så må du jo være komplett hjernedød! Når er det man har ''rett'' til å drepe et menneske i hele tatt da??!!

folk som deg sverter black metal sjangeren!

 

(sorry men jeg bare måtte få det ut, han provoserte meg til de grader med utspillet sitt :nei: )

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke Greven er kul. Heller tvert i mot, men han hadde 100% rett til å drepe Euronymous, når Euronymous angriper noen sier det seg selv at det ikke er noen lekeslossing, han stod klar med videokamera og skulle filme når han drepte Greven den dagen Greven og han andre fra MAyhem gikk inn i leiligheten hans midt på natten. Euronymous hadde angrepet Greven en gang tidligerre, men Greven fortsatte å være med i Mayhem. Denne natten angrep han igjen, Greven vant kampen og tok fram kniven som han hadde med seg fra Bergen, han sprang etter Euronymous, la han ned i bakken, og knivstakk han med 21 knivstikk.

 

Drapet på Euronymous satte en stopper for mye galskap. Hadde ikke Greven drept Euronymous, ville han blitt drept selv, og Mayhem's galskap hadde fortsatt.

har du søkt om en ledig plass hos psykologen enda? hvis ikke vær så snill å gjør det!! håper for din del at du er en tåelig fjortis eller så må du jo være komplett hjernedød! Når er det man har ''rett'' til å drepe et menneske i hele tatt da??!!

folk som deg sverter black metal sjangeren!

 

(sorry men jeg bare måtte få det ut, han provoserte meg til de grader med utspillet sitt :nei: )

Når du forsvarer deg mot en psykopat som prøver å drepe deg, er det o.k å drepe - eller uskadeligjøre han, men å knivstikke Euronymous med 21 knivstikk var unødvendig. Hadde ikke Greven drept Euronymous, hadde han som var med han gjort det, eller så hadde Greven blitt drept selv.

 

Men at Greven sitter og ler av drapet etterpå, sier litt om han... Men Euronymous kunne takket seg selv for sin død!

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Det at det er så mye vold å kriminalitet i BM miljøene er jo bare piss. Såklart er det en del kriminalitet og vold men hvis du sammenligner med rap så er det ikke så mye. I rap miljøene er det likssom kult å deale narkotika, røyke hasj, skyte på hverandre, rane og stjele biler.

 

Punk er jo heller ikke så mye bedre med de der anarki greiene da....

 

 

innlegg :devil:  666 :devil:

  • En eller annen i Emperor knivstakk en annen, bare fordi offeret var homofilt.
  • Euronymous kokte, og spiste hjernen til Dead fra Mayhem da han begikk selvmord
  • Euronymous hadde vært med på likskjending
  • 3 stavkirker har blitt brent (det finnes ikke så veldig mye igjen av dem), BM-rockere som har vært med på dette er: Emperor, Mayhem og Burzum.
  • True Black-Metal rockere er stort sett rusa på narkotikka.
  • Det finnes MYE mindre artister innenfor True-Black Metal enn det gjør innenfor rap
  • Hobbyen til Euronymous var å fotografere ekle ting, som f.eks hjernegrauten til dead, hadde Euronymous levd til web-adressene ble gratis hadde han sikkert laget hjemmesider som ligner på rotten.com, ettersom en av hobbyene hans var web-design.
  • Selv om Euronymous stod bak mesteparten av kriminaliteten innenfor True Black-Metal, er det også mye annet som er forkastelig.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Euronymous kokte, og spiste hjernen til Dead fra Mayhem da han begikk selvmord

 

Vel, det gjør han til en gal, gal mann. Fremdeles ikke direkte relatert til selve sjangeren. OM du kan kalle det en sjanger da. tr00/true/trÿÿ(osv) black metal har vært et skalkesjul for ekstreme individ med adferdsproblemer.

 

3 stavkirker har blitt brent (det finnes ikke så veldig mye igjen av dem), BM-rockere som har vært med på dette er: Emperor, Mayhem og Burzum.

 

Andre mennesker har også brent kirker. Jeg kjenner også noen rap'ere som har brent ned Bunnpris-butikker.

 

True Black-Metal rockere er stort sett rusa på narkotikka.

 

I går så jeg tre hip-hop-gutter som fyrte opp en skikkelig joint. Måtte de brenne.

 

Selv om Euronymous stod bak mesteparten av kriminaliteten innenfor True Black-Metal, er det også mye annet som er forkastelig.

 

HER kommer det interessante. Euronymous VAR en gal, gal JÆVEL. Han er nå borte, greven er låst vekk, dead ligger spredt over et eller annet gulv på Grünerløkka og resten? Vel, jeg har ikke sett noe til de. Poenget er at man hele tiden skal trekke hele sjangeren ned i møkka grunnet disse gale individene som herjet for flere år siden.

Det siste vi har hørt fra den fronten er Gorgoroth-vokalist Ghaal's lille affære med en annen mann. Ghaal sitter ettersom jeg kan huske inne i 6mnd nå. Bortsett fra dette har det vært stilt. Og en annen ting du sier som er interessant er dette: "BM er et mye mindre miljø enn rap". Ja, det kan stemme. Derfor er også BM er mye mindre trussel for samfundet enn det rap er. Akkurat nå så er jeg sikker på at rap-sjangeren har et høyrere kriminalitet/fan(medlems)-tall og siden de har en ganske mye større skare så kan du vel gjøre matematikken selv?

Lenke til kommentar
Hahahahahahahahahaha.

 

Black Metal ensbetydende med VOLD OG KRIMINALITET!?!?!??!!?!

 

Ok, den der skal jeg skrive ned. Mine damer og herrer, black metal er muligens en like husren sjanger som boyband-sjangeren. Denne tråden her preges av folk som overhodet ikke har peiling hva de snakker om og har fått all infoen sin fra den statlige kanalen NRK. Skal vi virkelig dra frem de sjangerne som er tvilsomme så kan jeg begynne:

 

- Rap/Hip-hop (yoyo, drap, narkotika, blind vold)

- R&B (vel, samme folket som ovenfor)

- techno/trance (narkotika)

 

Og til dere som ikke skjønner hva en Black Metal-artist growler/synger:

DERE HAR UTRENT HØRSEL! *host* skal dog nevnes at selv jeg har problemer med å tyde Iniquity og Six feet under. :p

six feet under er da easy..

chris barnes er en genial vokalist da.. hehe..

 

men værre med Grindcore bandene..

jeg trur rett og slett de ikke har tekster..

Lenke til kommentar
LarsP bør kanskje lage en tilsvarende tråd om rap/hiphop?

Hvorfor? Hva fansen/utøverne i de forskjellige sjangrene gjør er for min del riv ruskende likegyldig. At 50-cent og Eminem oppfører seg som noen idioter er like relevant for musikken som Grev Grishnacks bensinbruk. Idioter finnes overalt, trenger ikke starte en tråd for å bevise det. :p

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
LarsP bør kanskje lage en tilsvarende tråd om rap/hiphop?

Hvorfor? Hva fansen/utøverne i de forskjellige sjangrene gjør er for min del riv ruskende likegyldig. At 50-cent og Eminem oppfører seg som noen idioter er like relevant for musikken som Grev Grishnacks bensinbruk. Idioter finnes overalt, trenger ikke starte en tråd for å bevise det. :p

Kan få inntrykket at du har et lett anstrengt forhold til sjangeren, men jeg ser ikke hva det har med BM å gjøre (som nevnt tidligere).

Lenke til kommentar

Joda, for all del. Det finnes helt klart ting med de to sjangrene jeg kunne tenkt meg å få "fjernet". F.eks

 

RAP:

  • Bruken av ordene "Bitch", "yo", "fuck" osv
  • bling-bling
  • resirkulering av GODE beats (folk klarer ikke lage noe nytt lenger.)

BM:

  • Bruken av ordene "jomfru", "død", "satan" osv
  • Ansiktsmaling og spikes
  • "gotherne" som hører på musikk. DE MÅ DØØØØØ!
  • Band som tar opp musikken sin med webcam-kvalitet (Darkthrone f.eks)

BUT AGAIN: Det er slike ting som gjør de to sjangrene til det de er. Dette opprettholder sjarmen ved begge dele. Hva hadde vel Eminem vært om han gikk rundt og rapet om politikk med Jon Bing-språk og væroppleserdress?

 

Eller hva hadde skjedd om Dimmu Borgir hadde møtt opp med lowriders og store hasjsmykker hengende rundt halsen mens de growlet om teknisk Byggfag VKI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...