Gå til innhold

Er Black-Me(n)tal(itet) latterlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Langt hår er ikke nødvendigvis feminint, sminke derimot... Dessuten ser flere BM-rockere ut som gotiske versjoner av TS.

GOTH!?!?!?!?!?!?!?!

ba.jpeg

Bang bang, I shoot j00!!!!

MR.T er (i likhet med diverse BM-artister) homofil, dette inrømte han selv for noen år siden, det var også derfor ekteskapet hans røyk.

Lenke til kommentar
Personlig synest jeg at band som Mayhem, Emperor, Darkthrone og Burzum er latterlig. Kort sagt det som Euronymous kalte "True Black-Metal".

Det finnes også god BM som f.eks cradle of filth, Norther, Venom, Bathory, Celtic Frost og Immortal.

Men å påføre sår på seg selv med en kniv på hver konsert, som f.eks Mayhem, eller å likskjende, eller å lage hjernegraut av hjernen til andre bandmedlemmer synest jeg at er forkastelig. Personlig mener jeg at det er like greit at Euronymous ble drept. Det er forøvrig også forkastelig at Varg Vikernes stod og knivstakk liket av Euronymous etter at han var død, og deretter lot han ligge på et åpent område.

Noen synspunkter på Black-Me(n)tal(itet)?

Hvis du mener dette er mentaliteten til alle black metal band, så sier det vel litt mer om deg enn om musikken.

Lenke til kommentar
Personlig synest jeg at band som Mayhem, Emperor, Darkthrone og Burzum er latterlig. Kort sagt det som Euronymous kalte "True Black-Metal".

Det finnes også god BM som f.eks cradle of filth, Norther, Venom, Bathory, Celtic Frost og Immortal.

Men å påføre sår på seg selv med en kniv på hver konsert, som f.eks Mayhem, eller å likskjende, eller å lage hjernegraut av hjernen til andre bandmedlemmer synest jeg at er forkastelig. Personlig mener jeg at det er like greit at Euronymous ble drept. Det er forøvrig også forkastelig at Varg Vikernes stod og knivstakk liket av Euronymous etter at han var død, og deretter lot han ligge på et åpent område.

Noen synspunkter på Black-Me(n)tal(itet)?

Hvis du mener dette er mentaliteten til alle black metal band, så sier det vel litt mer om deg enn om musikken.

Jeg har ike påstått det, men True Black-Metal er latterlig. Burzum er tilknyttet drap, Mayhem er tilknyttet kirkebranner og likskjending, Emperor er tilknyttet drap og kirkebranner.

Og selvpåførte sår - det er kult det! :w00t::roll:

Lenke til kommentar
Jeg har ike påstått det, men True Black-Metal er latterlig. Burzum er tilknyttet drap, Mayhem er tilknyttet kirkebranner og likskjending, Emperor er tilknyttet drap og kirkebranner.

Og selvpåførte sår - det er kult det!  :w00t:  :roll:

Det har heller ikke noe med såkalt true black metal :ermm:

Hvor mange tror du skjærer seg opp og dreper? :ermm:

Btw, fint at du klarer å komme opp med 3 eksempler. Meget overbevisende.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar

Fins det noen tvil om at BM er overrepresentert når det gjelder voldskriminalitet (spesielt med tanke på hvor liten denne sjangeren var i utgangspunktet)? Var det ikke vokalisten i Gorgoroth som nettopp var i retten for å ha skambanket en mann, mener også å ha lest at medlemmer av samme band har vært involvert i en voldtekt. Jeg trenger vel heller ikke å nevne saken hvor en BM-musiker brøt seg inn i et kapell og bla. skjærte hodet av et lik.

Lenke til kommentar

Og selvpåførte sår - det er kult det!  :w00t:  :roll:

Det har heller ikke noe med såkalt true black metal :ermm:

Hvor mange tror du skjærer seg opp og dreper? :ermm:

Btw, fint at du klarer å komme opp med 3 eksempler. Meget overbevisende.

True BM-sjangeren er liten, og finnes bare i Norge. Heldigvis ble Euronymous drept, noe som stoppet mesteparten av galskapen.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Heldigvis ble Euronymous drept, noe som stoppet mesteparten av galskapen.

Eh.. heldigvis? Dette får meg til å tro at du ikke helt vet hva du snakker om. Euronymous var ikke en presenil fjott som du liker å tro, men mer ett offer for mediahysteri (ok, delvis selvforskyld). De som derimot synes Greven (and the likes) er kul, tøff og skummel, bare p.g.a. at de har tent på noen kirker.. er en gjeng med tapere.

Lenke til kommentar
Heldigvis ble Euronymous drept, noe som stoppet mesteparten av galskapen.

Eh.. heldigvis? Dette får meg til å tro at du ikke helt vet hva du snakker om. Euronymous var ikke en presenil fjott som du liker å tro, men mer ett offer for mediahysteri (ok, delvis selvforskyld). De som derimot synes Greven (and the likes) er kul, tøff og skummel, bare p.g.a. at de har tent på noen kirker.. er en gjeng med tapere.

Jeg syns ikke Greven er kul. Heller tvert i mot, men han hadde 100% rett til å drepe Euronymous, når Euronymous angriper noen sier det seg selv at det ikke er noen lekeslossing, han stod klar med videokamera og skulle filme når han drepte Greven den dagen Greven og han andre fra MAyhem gikk inn i leiligheten hans midt på natten. Euronymous hadde angrepet Greven en gang tidligerre, men Greven fortsatte å være med i Mayhem. Denne natten angrep han igjen, Greven vant kampen og tok fram kniven som han hadde med seg fra Bergen, han sprang etter Euronymous, la han ned i bakken, og knivstakk han med 21 knivstikk.

Drapet på Euronymous satte en stopper for mye galskap. Hadde ikke Greven drept Euronymous, ville han blitt drept selv, og Mayhem's galskap hadde fortsatt.

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke Greven er kul. Heller tvert i mot, men han hadde 100% rett til å drepe Euronymous, når Euronymous angriper noen sier det seg selv at det ikke er noen lekeslossing, han stod klar med videokamera og skulle filme når han drepte Greven den dagen Greven og han andre fra MAyhem gikk inn i leiligheten hans midt på natten. Euronymous hadde angrepet Greven en gang tidligerre, men Greven fortsatte å være med i Mayhem. Denne natten angrep han igjen, Greven vant kampen og tok fram kniven som han hadde med seg fra Bergen, han sprang etter Euronymous, la han ned i bakken, og knivstakk han med 21 knivstikk.

Drapet på Euronymous satte en stopper for mye galskap. Hadde ikke Greven drept Euronymous, ville han blitt drept selv, og Mayhem's galskap hadde fortsatt.

Det er det dummeste skvipet jeg har hørt på flere dager (!!) og det er jo en _total_ mangel på logisk tenkning i resonnementet ditt.

Lenke til kommentar
Tullinger finnes overalt, ikke bare i black metal miljøet.

Et ganske billig argument, poenget er graden av grov kriminalitet som har forekommet i dette miljøet.

Man kan f.eks peke på at fremmedhat eksisterer utenfor nazistiske kretser, eller hva?

Endret av A_N_K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...