Gå til innhold

Er Black-Me(n)tal(itet) latterlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
syntes det er latterlig med black metal grupper som det hørst ut som om har som mål å bråke mest mulig. Det må være noe melodi i det (på en eller annen måte).

Nja. Det (også) er vel en smakssak. Det er ganske mye latterlig her i verden når man tenker seg om. For min del er det litt interessant med disse bandene å se hvordan de balanserer mellom musikkopplevelse og regelrett støy.

F.eks. for melodiøst blir bare soft og kjedelig. Motsatt: for mye støy eller disharmoni blir uinteressant, stemningsløst eller har ikke noe med metal å gjøre.

 

Black metal handler mye om å skape skummel stemning, og det går etter min mening for mye utover det å få til hardheten i musikken. Det blir som når man tar på seg for mye deo for å trekke til seg damer. For mye duft blir lett gjennomskuet :)

Lenke til kommentar
Kva legger du i ein "god musiker" då?

Sjølv om karen høyres jævlig ut og er idiot til dei grader, så er han ein absolutt ein god musiker.

feil..,

 

for det første: så spiller han bare 1-2 riff og det er bare

å slå på 2 strenger hele veien..

og han kan heller ikke være vokalist..

Lenke til kommentar
Kva legger du i ein "god musiker" då?

Sjølv om karen høyres jævlig ut og er idiot til dei grader, så er han ein absolutt ein god musiker.

feil..,

 

for det første: så spiller han bare 1-2 riff og det er bare

å slå på 2 strenger hele veien..

og han kan heller ikke være vokalist..

Snakker du om Varg eller snakker du om de akk så kritikerroste "The White Stripes" eller kanskje "The Strokes" nå?

Lenke til kommentar
Snakker du om Varg eller snakker du om de akk så kritikerroste "The White Stripes" eller kanskje "The Strokes" nå?

Er vel aldri noen som har beskyldt The White Stripes for å være flinkiser? Like fullt skal det sies at de får mye ut av begrensede midler. Men dette dreide seg tross alt om hvorvidt Varg Vikernes er en dyktig musiker.

Lenke til kommentar
Kva legger du i ein "god musiker" då?

Sjølv om karen høyres jævlig ut og er idiot til dei grader, så er han ein absolutt ein god musiker.

feil..,

 

for det første: så spiller han bare 1-2 riff og det er bare

å slå på 2 strenger hele veien..

og han kan heller ikke være vokalist..

Er ikke alltid det er det tekniske som avgjør om en musiker er god eller ikke (iallefall ikke for min del).

Kurt Cobain kan vel neppe sies å være hverken eksepsjonell god til å synge eller spille gitar, men Nirvana var langt ifra et dårlig band.

Ofte vil jeg påstå at nyskaping og kreative løsninger ofte er langt viktigere enn god teknikk.

Lenke til kommentar

mange sier det ser dumt ut med langt hår, liksminke, nagler og sorte klær...

men tenk på rap da. der det er kult å skyte folk, deale narkotika og røyke hasj.

 

Det som også er rart er at i rap videoer går de rundt i slumstrøkene selv om de håver inn mange millioner, kjører luksusbiler og går med svære "bling-bling" smykker

 

men gidder ikke å starte en rap vs. metal debatt her nå.....

 

jeg driter også i om folk er homofile, satanister, budhister, kristne, jøder, psykotiske, mangler armer eller ben eller noe sånn bare de synger/spiller bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...