andesam Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 syntes det er latterlig med black metal grupper som det hørst ut som om har som mål å bråke mest mulig. Det må være noe melodi i det (på en eller annen måte). Lenke til kommentar
stout Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 Selv har jeg mer eller mindre gitt opp alle disse merkelappene. Det har blitt så mange av dem, at selv ikke fansen klarer å bli enig i hvilken sjanger enkelte band tilhører. I tillegg er det alltid noen som skal protestere fordi de ikke liker at et band de synes suger deler sjanger med et band de dyrker. Men for all del, diskutèr så mye dere orker Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 syntes det er latterlig med black metal grupper som det hørst ut som om har som mål å bråke mest mulig. Det må være noe melodi i det (på en eller annen måte). Havner vel i samme gate som de latterlige rap/r&b-artistene som presser inn så mange "bitches", "hoes", "yoyo-weeds" i tekstene sine som mulig. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 Havner vel i samme gate som de latterlige rap/r&b-artistene som presser inn så mange "bitches", "hoes", "yoyo-weeds" i tekstene sine som mulig. J00 r correct, j00 spikey friend. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 Look, IT'S ME!!!11ONEtwoThreE Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 SUPR SKUMML DAH! Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 wow, typen har et "sverd"! Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Jeg er selv en metal faen.. hører på nesten av alt innen metal.. spesielt black/death/goregrinded-metal.. jeg spilelr selv trommer som jeg har gjort i mange år nå, og alt jeg har å si er at Burzum er det mest latterlige band ever.. Varg Vikernes og sin skrotrør stemme som høres ut som en katt som blir voldtatt av motorsag.. Endret 8. august 2004 av XtrubioR Lenke til kommentar
carnage Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 (endret) ...Varg Vikernes og sin skrotrør stemme som høres ut somen katt som blir voldtatt av motorsag.. Ja, og det er jaggu det som gjør go gammel Burzum, til nettopp det det er! Har du prøvd å covre Burzum, med en vokal i stil med f.eks Satyr ? nei, vokalen til Varg gjorde nok noe ekstra med selve inntrykke av musikken i Burzum...Blir tamt å kjedlig uten kattevoldtekten! ...Venom og Celtic Frost er i alle fall ikke black metal. Gammel Bathory kan kalles black metal... Venom, Celtic Frost, Hellhammer og Mercyful Fate er vel i grunn de bandene som blir reknet som først av de første innen Black Metal! Hvem av de som var først vil alltid bli diskutert om, men det er en annen sak... Gammel Bathory videreutviklet Black Metal'en, som Venom kallte sjangeren, og la det Nordisk preget over sjangeren, som skulle bli et viktig kjennetegn for sjangeren i fremtiden, og har blitt det som folk i dag forbinder med "true" black metal... Endret 8. august 2004 av carnage Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 jeg sier bare: la katta være Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 nå er det ingen tvil om at Varg er en god musiker Lenke til kommentar
T.L Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 Jeg synes det er patetisk. I hvertfall tekstene og imaget til de fleste av disse bandene. Lenke til kommentar
carnage Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 Jeg synes det er patetisk. I hvertfall tekstene og imaget til de fleste av disse bandene. Hva er patetisk med tekstene til banda da? Har du andre black metal tekster enn akkurat små utdrag som kan leses i diverse aviser til tid å annen? Kan vere enig i at mange tekster er "patetiske", men mange band spiller for musikken sin del, teksten er ikke så viktig for alle, som den er for noen.. Image..du tenkte på sorte klær, nagler, liksminke og langt svart hår? Mye av image er for å styrke utrykke i musikken, det blir et slags teater på scenen...et forsøk på å visualisere musikken, for å gjøre det hele skumlere, mørkere... Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 Hvis det er et behov for å visualisere musikken for at noen skal gidde å se/høre på det, sier det seg selv at det er skrot. Se på en skrekkfilm i stedet. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 8. august 2004 Rapporter Del Skrevet 8. august 2004 Hvis det er et behov for å visualisere musikken for at noen skal gidde å se/høre på det, sier det seg selv at det er skrot. Se på en skrekkfilm i stedet. dagens kommentar Lenke til kommentar
T.L Skrevet 9. august 2004 Rapporter Del Skrevet 9. august 2004 Hva er patetisk med tekstene til banda da?Har du andre black metal tekster enn akkurat små utdrag som kan leses i diverse aviser til tid å annen? Kan vere enig i at mange tekster er "patetiske", men mange band spiller for musikken sin del, teksten er ikke så viktig for alle, som den er for noen.. Jeje, alltid teit å generalisere, men ting som å drepe kristne, "i am the anti christ" og ondskapens styrke er gjerne gjengangstemaer for mange black metal band. Hver sin smak, men jeg synes det er patetisk. Og ja, med image tenker jeg på liksminke, nagler osv. Jeg synes ikke det ser særlig skummelt ut... får mest assosiasjoner til barn som har kledd seg ut og som skal tøffe seg. Men for all del, liker man musikken er det bare å høre i vei! Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 9. august 2004 Rapporter Del Skrevet 9. august 2004 Varg en god musiker? han er jo minst verdens dårligste.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. august 2004 Rapporter Del Skrevet 9. august 2004 Kva legger du i ein "god musiker" då? Sjølv om karen høyres jævlig ut og er idiot til dei grader, så er han ein absolutt ein god musiker. Lenke til kommentar
Hybelkanin Skrevet 9. august 2004 Rapporter Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Jeg har en følelse av at noen kritiserer ting de har lite kjennskap til. Men jeg må også inrømme at jeg syntes likmaling osv. var rimelig teit før. Og Varg er absolutt en god musiker. Etter min mening. Jeg synes det er patetisk. I hvertfall tekstene og imaget til de fleste av disse bandene. Tror ikke jeg er helt på jordet når jeg tviler stort på at du vet mye om "det fleste" av disse bandene. EDIT: Oi, så ikke den andre posten din, men kommentaren min står. Endret 9. august 2004 av Hybelkanin Lenke til kommentar
Svin Skrevet 9. august 2004 Rapporter Del Skrevet 9. august 2004 Mentalitet, utseende og religiøse forhold til musikerne er etter mitt skjønn uinteressant. Er musikken bra hører jeg på hva som helst (untatt nazisitisk musikk). Har hørt black metal i over 10 år, men har fortsatt ikke langt svart hår og hvitmaling. Jeg har også til gode å tenne på kirker og velte gravsteiner. Personer som lar seg rive med og kjøper budskapen i musikken de hører på blindt, tar som oftest til vettet etter en stund og faller tilbake til sitt naturlige jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå