Gå til innhold

hva synes du???


Anbefalte innlegg

HEI

Jeg har tenkt til å bygge en ny data.

Det store valget var om jeg skulle ha pentium 4 eller amd XP, men ettersom amd var billigere og omtrent like raske, falt valget på det.

 

Dette er hva jeg har kommet fram til hittil:

 

Kabinett: Chieftec Dragon Medium Tower m/dør sort

Kabinett m/340W DX-01B-D P4 / AMD

Kabinettvifte: EKL Kabinett Vifte 80x80x25mm

Vifte m/5,25" kontakt

Hovedkort: MSI K7T-266 PRO2B Hovedkort for Socket A

VIAKT266A, ATA/100, lyd, ATX, DDR Bulk

Proserssor: AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus

Socket A (Palomino) prosessor

Cpu vifte: GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

Igloo2310, Opp til 1,4GHz, samt XP2000+

Goop: GlobalWin Kjølepasta (Goop)

til alle cpu-er

Minne: DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC266MHz)

Diskettstasjon: NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB

Skjermkort, lydkort og harddisk har jeg fra før, som er: MSI Geforce2 Mx 400 64mb og Western Digital Caviar 40GB IDE 7200RPMt

 

Jeg vet at skjermkortet er alt for dårlig men jeg har litt lite med penger nå, så jeg skal kjøpe et bedre ett seinere.

 

Jeg lurer på om disse delene passer bra sammen og om det er noen deler jeg bør bytte.

jeg tar imot alle forslag. håper det er noen som har noen bra erfaringer her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du i det hele tatt vurderte Intel og P4 så betyr det att du har rå til og selge ditt GeForce 2 MX 400 på qxl og kjøpe deg ett GEforce 2 TI til under 1000 kr på :smile:

Ja du får nesten "dobbelt" så bra ytelse og med et mellomlegg på ca 500 kr :grin:

 

_________________

eyeflash.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-04-28 22:56 ]

Lenke til kommentar

Når du sier at Xp er like raskt som p4 så er det feil..

 

Man merker ikke stor forskjell i spill fordi ikke trenger så mye kraft og utnytter den ikke bra nok. Når det kommer til at folk som skal rippe DVD-er og slikt så er p4 en vinner. Jeg anbefaler p4, men du bestemmer selv.

 

Bedre å legge pengene i noe som varer i lengre tid, enn å kjøpe ny pc igjen etter et år eller to. Du kan jo alltid overklokke eller bare kjøpe en ny prosessor med p4. Socket478 vil jo holde lengre enn socket a.

Lenke til kommentar

Siden du i det hele tatt vurderte Intel og P4 så betyr det att du har rå til og selge ditt GeForce 2 MX 400 på qxl og kjøpe deg ett GEforce 2 TI til under 1000 kr på :smile:

Ja du får nesten "dobbelt" så bra ytelse og med et mellomlegg på ca 500 kr :grin:

 

_________________

Takk for forslaget. Men jeg har en data til hvor jeg har det skjermkortet i. jeg skal ikke selge det for jeg skal sette det tilbake i den dataen når jeg har fått kjøpt meg et nytt skjermkort.

 

Og når jeg sa at p4 og amd er like raske, så tenkte jeg på amd xp 1800 og p4 1,8, uten overklokking. Bare se her: http://www.hardware.no/tester/cpu/p418_vs_...1800/index.html. OG jeg må legg til at p4 koster 1000kr mere en xp1800.

Lenke til kommentar

Quote:


Cirrius skrev (2002-04-28 23:17):

Sorry med linken, vet ikke helt hvordan jeg får det til. Men bare sjekk på tester på hardware.no, der har dem testet p4 1,8 mot amd xp 1800.


Du har et punktum etter adressen. prøv å trykk på adressen, og fjern punktumet etter, da funker det som bare juling. Moralen er : ikke bruk punktum rett etter adressen....

 

bare et lite tips.... :smile:

Lenke til kommentar

Etter de Intel sier så er det jo bare Mhz som teller og de vil jo si at AMD er Bedre en Intel angående vilken Mhz systemetkjørerpå da! :grin:

Menn alle vet da jo at det ikke er bare Mhz som teller utat Intel da. :lol:

Så lenge jeg ikke har oversett noe da der de sier att det ikke bare er Mhz som teller :smile:

 

Kommer an på hvordan du skriver det prøv denne da og se om den virkker! :smile:

 

Http://www.hardware.no/tester/cpu/p418_vs_xp1800/index.html.

 

_________________

Just admit your a Freak :grin:

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-04-29 09:32 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...