LarsFromasj Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Er det noen som vet spesifikasjoner på de viftene som sitter i Lian Li kabinettene? Vurderer å erstatte hvertfall de 2 i fronten (Siden jeg ikke bruker noe annet) med noen som kanskje er ENDA stillere på lavest nivå, men muligens ikke SÅ mye dårligere. Funker det, eller er de tsånn jo stillere, jo dårligere? Hvis noen vet støynivå på full hastighet og luftstrøm så hadde det vært årleit. Eller synspunkter på saken da... Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 de viftene som sitter der nå er nesten lydløse.. ingen grunn til å bytte de.. de flytter en del luft og.. se på lian li sine hjemmesider.. det står sikkert der.. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Dem er bortimot lydløse, ja. Eg har bytta dem ut med 2stk Papst 12dB-vifter, og syns ikkje lydnivået blei lavere. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Da er det jo liten vits. Jeg trodde det var der den siste støyen kom fra men... Lenke til kommentar
slettet Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Viss du skrur på maskina, og napper ut strømmen til viftene i front (ein molex-kontakt), så stopper dem, og då høyrer du kor mykje forskjell det er på støynivået. Men sjølv om støynivået blir redusert, er det ikkje nødvendigvis viftene som lager støy. På mitt PC6099b er blir det danna ein del støy av lufta som passerer igjennom fronten av kabinettet på veg inn til viftene, pga. støvfilter og eit "ribbenett". Dessuten blir det skapt ein del støy av dei andre viftene i kabinettet, eller rettere sagt: fan-grillene, då det er litt vel liten plass lufta har å passere på. Viss du er tøff (eller dum. Alt etter som.) så skjører du vekk dei metall-stripene som dekker viftene, og setter inn non grilller, ala dette.. Du kan teste dette ved å ta ein av fangrillene som er montert på viftene inni kabinettet , og sette dem inntil ei vifte som går, og då høyrer du lydforskjellen. Endret 8. august 2004 av nmedaas Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Vil ikke anbefale å nappe ut vifter når pcen er på. Gjorde det en gang selv. Skal si strømforsyingen gikk til hellvete da. Sendte den inn til komplett og fikk ny med 20W mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå