Gå til innhold

Hvilket Asus Geforce 6800 skal jeg velge?

dandel58

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg har bestemt meg gjennom lang tids tenking for å velge enten en av disse skjermkorte, ingen andre er noe alternativ uansett, det er bare disse to som gjelder

1: Asus V9999 GeForce 6800 Ultra 256MB DDR AGP, 256MB DDR3,TV-Out, 2*DVI, Retail

2: Asus V9999 GeForce 6800 256MB Gamer Ed. AGP, 256MB DDR,TV-Out, DVI, Retail

Jeg vil ha nummer 1.. Den koster 5195 mens nummer 2 koster 4279.. Men hvem bør jeg egentlig velge? Jeg vil ha det råeste innen skjerkort.. Men er det egentlig noen forskjell på disse to kortene? Isåfall hva? Gamer Edition hva ivl det si? Jeg ser på teksten at det står ddr3 på nummer en mens det bare står ddr på nummer 2.. Er det en merkbar forskjell? prisforskjellen er jo nesten 1000 kr..

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men jeg skal velge et av disse to kortene.. Det har jeg bestem meg for.. så hvem er egentlig best.. og hvem er best i forhold til ytelsen.. Hvis jeg kjøper gamer edition får jeg et dårligere kort en andre? Ultra er jo bedre en GT.. kanskje ikke i forhold til prisen.. men i forhold til ren ytelse?

Lenke til kommentar
Det jeg har lest er att Asus kortene bråker mere og kjøler dårligere enn de kortene med nVidia referansedesign... Va bare en advarsel... (kan godt hende jeg tar feil, men mener jeg leste det en plass)

Er nok heller motsatt. Asus stiller med best kjøleløsning originalt, med unntak av HiS sitt valg av kjøler til sine X800XT IceQ-II kort.

Lenke til kommentar
Er nok heller motsatt. Asus stiller med best kjøleløsning originalt, med unntak av HiS sitt valg av kjøler til sine X800XT IceQ-II kort.

Som når max 530Mhz på core...Ati har helt klart seriøse problemer.

To test the overclocking potential of the card, I overclocked it with Powerstrip and then submitted it to a loop of Far Cry benchmarks. If the card managed to run it three times without hanging, I set it up to run through all the various benchmarks several times. Any image issues or hanging meant I turned the core or memory clock down a notch and tried again.

With the advanced cooling system, I actually expected the card to overclock well. Unfortunately, that wasn’t the case. In fact, while I did manage to overclock it 10-15 MHz, both in the core and in the memory, the performance gain in Far Cry or any other games were tiny, which as far as I see, it just didn’t make it worth it. I also ran into stability problems that manifested themselves with crashes after a few hours.

http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=668&pageID=881

Lenke til kommentar

Hva synes dere andre om dette? Stemmer det? Jeg skal uansett ha Asus skjermkort til mitt Asus hovedkort.. Har lagt min elsk på dette ultra kortet.. Som er et av de råeste du får.. eller hva?

Endret av dandel58
Lenke til kommentar

Som når max 530Mhz på core...Ati har helt klart seriøse problemer.

To test the overclocking potential of the card, I overclocked it with Powerstrip and then submitted it to a loop of Far Cry benchmarks. If the card managed to run it three times without hanging, I set it up to run through all the various benchmarks several times. Any image issues or hanging meant I turned the core or memory clock down a notch and tried again.

With the advanced cooling system, I actually expected the card to overclock well. Unfortunately, that wasn’t the case. In fact, while I did manage to overclock it 10-15 MHz, both in the core and in the memory, the performance gain in Far Cry or any other games were tiny, which as far as I see, it just didn’t make it worth it. I also ran into stability problems that manifested themselves with crashes after a few hours.

http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=668&pageID=881

Vel, kan i det tilfellet være de har fått et dårlig kort sånn sett. Har jo sett tester ellers på X800XT der dem har fått GPU MYE høyere enn 530, og også et HiS kort. guru3d sitt kort kom jo allerede ferdig clokket til 533, men har sett folk har fått X800XT til 575. Litt usikker på hvor jeg leste det, men skal komme tilbake med en url.

Fant URL, og dem fikk Core stabilt på et referanse kort med standard kjøling fra 520 til 555 MHz, noe som er helt respektabelt, og ikke nødvendigvis MYE.

http://www.driverheaven.net/reviews/X800XT...verclocking.htm

Og med en bedre kjøler som det sitter på HiS kortet, vil det kunne gjøres enda bedre clokking. Det driverheaven skriver der bare gjør meg mere overbevist om at bjorn3d har fått et møkka kort på hendene sine.

Endret av Mello
Lenke til kommentar
QUOTE (Prebo @ 07/08/2004 : 19:48)

Det jeg har lest er att Asus kortene bråker mere og kjøler dårligere enn de kortene med nVidia referansedesign... Va bare en advarsel... (kan godt hende jeg tar feil, men mener jeg leste det en plass) 

Fant igjen linken, det er Asus kortene som bråker mest ja..

anandtech

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
QUOTE (Prebo @ 07/08/2004 : 19:48)

Fant igjen linken, det er Asus kortene som bråker mest ja..

anandtech

Når det kommer til lyd må jeg si meg enig, men jeg sa jo aldri noe om lyd når jeg nevnte HiS lenger opp, kun kjølingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...