Gå til innhold

W00T! På tide med ny PC. Forslag ønskes.

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lusket rundt på forumene en god stund og plukket opp info her og der. Jeg er ikke ferdig med lista, men på god vei. Dette er hva jeg har så langt:

---------------------------------------------------------------------------------------------

Hovedkort: Albatron K8X800 Pro II Socket 754 HK (792,-) (www.mpx.no)

---------------------------------------------------------------------------------------------

Prosessor: AMD Athlon 64 3200+ 2.2ghz (2095,-) (www.netshop.no)

(Eller 3000+? Hører prisforskjellen ikke er verd ytelsesforskjellen....)

Skjermkort:

Sapphire Radeon X800XT 256MB GDDR3 AGP,ATI X800XT, VIVO, Full-Retail

(4.275,-) (www.pcutstyr.no)

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit (1561,-) (www.pcutstyr.no)

Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 9 S-ATA, 200 GB, 8MB (1183,-)

(For bråkete? Begynner å hvine etter hvert? Maxtor har dårlig rykte hos noen. Bør jeg heller ta f.eks Seagate eller Western Digital?)

Kabinett: Chenbro Gaming Box Black/Metallic Silver, 350W (ca 753,-) (http://data.techline.no)

Kjøler: Thermaltake Venus Silent Boost K8 Kjøler (ca 245,-) (www.Mpx.no)

(Passer den til oppsettet?)

Skjerm: Medion 19" CRT MD-1998PB TCO-99 (ca 1.395,-) (www.komplett.no)

(Pris satt opp igjen. Grrrr.)

Mus: IntelliMouse Explorer v.4.0 (350,-) (www.komplett.no)

Tastatur. DVD rom og musematte har jeg fra før. :D

Hva funker og hva funker ikke? Forslag er hjertelig velkomne.

På forhånd takk for svar.

Kengurupølse

Endret av Kengurupølse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslår at du kjøper et Nforce 3 250GB-basert hovedkort istedet, dette har fått veldig bra kritikker, og er ganske overklokkingsvennlig. Om du kan bruke litt ekstra penger på minne, foreslår jeg at du kjøper noe Corsair, f.eks. denne. Lynraske timings og gode omtaler over hele linja.

edit: skjermen du har valgt har heller ikke et veldig bra rykte, men jeg har ikke testet den selv. Er også en fordel å kjøpe utstyret på 1, maks 2 nettbutikker, da portoen o.l. gjerne blir stor om du sprer over flere.

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar

Njål's stalltips: Legg meir penger i skjermen.

Viss du har moglegheit for det så bruker den gamle skjemen, sparer deg opp tre-fire-fem tusen, og kjøper deg ein skikkelig skjerm.

Gode skjermen, senger og sko er undervurdert. Du får det du betaler for.

Lenke til kommentar

Er det viktig at du skal bygge den selv? På f.eks. netshop eller mpx finner du pakker du kan skreddersy og det koster bar 3-400 ekstra. Da er du sikker på at den virker når du slår den på, og hvis den slutter å virke, kan du bare sende den inn igjen, istedenfor å måtte finne feilen selv... kalles garanti, og du får den på pcen som ett produkt, ikke hver enkelt del...

trengs vel ikke dersom du er proff ;)

Lenke til kommentar
Er det viktig at du skal bygge den selv? På f.eks. netshop eller mpx finner du pakker du kan skreddersy og det koster bar 3-400 ekstra. Da er du sikker på at den virker når du slår den på, og hvis den slutter å virke, kan du bare sende den inn igjen, istedenfor å måtte finne feilen selv... kalles garanti, og du får den på pcen som ett produkt, ikke hver enkelt del...

trengs vel ikke dersom du er proff ;)

Halve moroa er og bygge selv synes jeg :)

Hvis du får en liten feil på pc'n, så vet du kanskje hvor feilen ligger.

Da tar det 15 min og fikse det istedet for å sende inn hele pc pakket og vente ei uke på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...