Skuld Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Som tittel hevder: En rimelig ny pc til en kamerat (kjøpt på elkjøp ) Rebooter etter noen sekunder i windows...noen som vet hva grunnen kan være? A64 3000 Ukjennt hk 1gig ram(noname sikkert) Ati R9600XT vet virkelig ikke mye om pc-en...er garanti-strap på den, så får ikke åpna kabinettet Lenke til kommentar
Innos Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Har samme problem med en gammal pc med win98, venter på svar her, har lyst å få fiksa den så jeg kan bruke den mens jeg venter på min nye pc. Lenke til kommentar
Skuld Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 ehm...vi er i ett nettverk, koblet til ett nettverk...jah... når vi kobler fra det ene nettverket, og bare har mellom oss, så funker alt. Men når vi kobler oss til det andre(der vi får internett fra bla. og der vi har serverene våre) så klikker det for pc-en til kameraten min, skjønner ikke helt hvorfor! En ting er å ikke finne andre, men å reboote hver gang han kommer inn i windows...noen lure ideer? E! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Blaster el.liknenede... deresom du får shutdown beskjed... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Tror at det er en RAM-feil... Lever tilbake maskina.... Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Dersom du har tilgang på en CD-brenner (og brenneCDer), vil jeg anbefale dere å laste ned en LinuxLiveCD fra nettet (Knoppix) for å kunne fastslå at problemet evt. (ikke) er hardware-basert. LinuxLive-CDen etterlater ingen endringer på systemet, og booter Linux 100% fra CD. Du trenger ingen linuxkunnskaper for å bruke den. Det eneste du trenger vite, er; Booter den helt greit inn i systemet, er det trolig en feil på installasjonen. Booter den ikke helt inn, er det mest sannsynlig feil på hardware. Selv hadde jeg dette problemet på en annen PC, men da viste det seg å være PSU (Av en eller annen grunn). Maskinen boota greit, helt til den skulle inn i windows, da reboota'n. Knoppix-ISO kan du laste ned her Edit: Leste ikke helt igjennom. Dersom det kommer opp en shutdown-beskjed når dere først kobler dere til resten av nettverket, er det et ondsinnet virus som prøver å komme seg inn på maskinen. Dersom det er en feil i "Remote Procedure Call (RPC)", vil jeg anbefale å gjøre følgende: 1. Gå på Kontrollpanelet -> Administrative Verktøy -> Tjenester. 2. Finn frem til Remote Procedure Call (RPC), gå inn på egenskaper for denne. evt. stopp denne (dersom dette ikke er mulig, sett den til å starte kun manuelt, ikke automatisk). 3. Last ned oppdateringer fra Windows Update. 4. Gå tilbake til "tjenester" og aktiver RPC igjen. (Ble ganske kort, men har dårlig tid.) God Helg! Endret 7. august 2004 av [ReXoR] Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Hmm..hadde samme problem , men det var siden jeg putta inn 2 nye deler(cpu og hk) så ble de ikke registrert i windows så måtte jeg ta en reinstall av xp får og få de registrert.. og da funket det.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 vel, hvis du ikke kan åpne kabinettet pga av garanti seal, så ville jeg kanskje bare holdt meg på den enkle siden og sende inn pcen og få en ny eller hva det må være.. Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Tror at det er en RAM-feil...Lever tilbake maskina.... Støtter det at det kan være en feil med rambrikkene. Likeledes kan maskinen være satt opp feil i bios mht. klokkefrekvens. Shutdown og restart skjer også da. Behold garantien og lever den inn. Lenke til kommentar
proffelina Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Skuld, når dere kobler dere inn på nettverket, er det da et Domene (windows) med brukernavn og passord? Sjekk om sysadmin har lagt inn den nye Norton Antivirus i logon-scriptet. Vi har hatt problemer med 2 XP og 1 W2k maskin på grunn av akkurat det. På XP maskinene var det fra før Norman antivirus, og det var det som var årsaken. På Windows 2000 maskinen er vi ikke sikkert. Helt sikkert er at det skjedde idet Norton Antivirus ble oppdater. (Ny version visstnok.) Hvis den maskinen har Norman (eller annen antivirus) deaktiver den, eller fjern den fra oppstart (run i registry). Husk å lage backup av keyen slik at du kan få satt den inn igjen dersom feilen ligger et annet sted. Lenke til kommentar
proffelina Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Glemte å si at sympomene var at de 2 XP maskinene og den ene W2k restartet hele tiden. Du fikk logget deg på, men etter 10 - 15 sekunder bare kom BIOS bildet opp med full restart. Lenke til kommentar
Skuld Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 pc-en funker jo ellers da...men fannt feilen! Det var lagt inn en bro mellom nettverkskortet og firewire, og den fucka opp kan man si! Fjerna den, swooop, alt funker, nettverket er oppe og går...bortsett fra at den ene maskina sliter litt med å finne en av de andre da...! jeje, finner nok ut av det! Takk for innleggene! E! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå