Gå til innhold

Prime95 gir FATAL ERROR, jeg vet ikke hvorfor...

Anbefalte innlegg

ok prøvde med en chieftec psu, 340W ... ingenting skjedde... INGENTING.... ikke engang sirena jeg har hatt tidligere... kobbla tilbake min psu og fikk tilbake sirena... :mad: jeg har ingen anelse på hva jeg kan gjøre, eller hva som er galt... sirena sier det er noe galt med spenninga eller varmen, dette har jeg plutselig vanskelig for å tro nå som maskina absolutt ikke er varm nokk til å gi fra seg alarm lengre, og når jeg bytta psu så skjedde INGENTING... ble bare lys på hovedkortet når jeg skrudde psu på... dette er nokk noe værre enn bare det virker det som...

eller tar jeg feil?

-mamazboy-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste på en tråd @ hw.no at det kunne være problemer med spacere fra hovedkortet og kabinettet.. altså stuff ble kortsluttet bak hovedkortet.. tar å drar hovedkortet ut av kabinettet i mårra og prøver å boote det på en pappeske bare for å se om det kan være det (?) hvem veit, plutselig fungerer det! ;) selv om jeg tviler... etter all denne ulykken kan det ikke være noe så enkelt... :mad: jeg kommer sikkert til å slite med dette i dagevis før jeg finner ut hva det er, så NÅR jeg finne ut hva det er, så kommer det garantert til å koste meg en fot, eller en nyre... er bare sånn lykken min fungerer... dere kan bare være glad at jeg ikke utdanner meg til å fly eller noe liknende, for da ville INGEN vært trygge i luften med min flaks! :p

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Nope, fungerte heller ikke... skrudde ut hovedkortet for å forsikre meg at det ikke var kortsluttet noe bak det, og prøvde... samme alarmen.... så prøvde jeg strømforsyninga mi på en annen maskin, og der fungerte den, så den er ikke ødelagt... da er det vell bare prosessoren, eller hovedkortet det kan være noe galt med... right?

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Neste jeg prøver på blir å bytte prosessor på hovedkortet, funker ikke det er vi vell enige om at det er hovedkortet som er gåent.. (?) :ermm: kan jo alltids teste cpu'en min på en annen maskin også, men vet ikke om jeg får tak på noen sånn SNART med støtte for min prosessor... Wish me luck ppl, tror jeg trenger det :dontgetit:

-mamazboy-

Lenke til kommentar

ok.. da fikk jeg testa en annen cpu i hovedkortet... fikk ennå samme alarmen... Sirena som starter så fort jeg trykker på power knappen..... ingen bios loading, ingen booting i det heletatt faktisk... damn... skulle hatt ett annet hovedkort å teste alle delene som stod på det hovedkortet jeg sitter med nå, slik at jeg kunne fastslått at det var hovedkortet som var defekt... lurer på hvorfor dette skjedde? hva kan ha ødelagt hovedkortet mitt om det er det som er ødelagt? noen forslag? :ermm:

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Tok ut CPU fra hovedkortet for å sjekke om jeg fikk samme alarmen, eller om hovedkortet da ville registrere at CPU er defekt, eller borte (annen alarm om den registrerer det..) Fikk samme sirene som jeg har fått tidligere, tok ut rammen også bare for å se, men ble sittende med bæææ buuu bæææ buuu.... vell, tror det er fastslått da... hovedkortet mitt vil ikke mer... kanskje på tide å bestille ett nytt... :ermm:

-mamazboy-

Lenke til kommentar

du hadde et abit kort? jeg hadde et abit an7 som døde etter et par uker! det nekta og starte og hadde en eller annen alarm og et et feilsøkingstall! hjalp og bytte ram brikke til et annet merke.. da starta den litt og fungerte litt! tilslutt bare døde det totalt! ubrukelig Abit kort!

endte med at jeg ikke hadde pc på et par mnd :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...