Digranes Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Som topic sier , gir Prime95 mer error, dette sier den: "FATAL ERROR: Rounding was 0.4998121262, expected less than 0.4" og dette etter seks minutter... Jeg forstår ikke hvorfor, for jeg har ikke overklokket noe... jeg har alt relevante instillinger i bios som default... Spex: 510W psu Deluxe modellen Abit NF7-S V2.0 (TicTac mod bios, 3D-Fire rev2) AMD XP 3000+ (333MHz versonen) (166MHz x 13 default i bios) CORSAIR PC3200 LL RAM, 2x512 i slot 2, og 3 på hk Bør holde av spex som er relevant i forhold til problemet mitt...(?) hadde dette problemet før jeg oppgraderte til TicTac modded bios også, så det har ingenting med det å gjøre... Hvertfall... noen forslag på hva som kan være galt? kjørte nettopp memtest86 i to timer, kjørte gjennom alle syv testene fire ganger... ingen error å finne der.. 6 minutter i Prime95 er ikke imponerende akkurat Systemet er ikke ustabilt ellers egentlig... kjører Doom3 uten problemer på medium quality, med oppløsning 1280x1024... og etter å ha kjørt timedemo på doom3, fant jeg ut at jeg hadde 49fps, så det er jeg jo fornøyd med... men prime95 resultatet mitt skremmer meg fortsatt litt... -mamazboy- EDIT: Leif, og: Glemmte forresten å si at CPU er vannkjølt, og den er ikke i nærheten av noen skummle tempraturer, så det er det nokk heller ikke... Endret 8. august 2004 av mamazboy Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Kjører på butikken å kjøper noe lørdags snoop... Håper det er noen bidrag fra flittige forumbrukere til jeg er tilbake eller blir det for mye å håpe på? -mamazboy- EDIT: Back... Endret 7. august 2004 av mamazboy Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Vel, med tanke på at alt annet fungerer som det skal, hva er problemet? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Problemet er vel at hvis det ikke er primestabilt, så er det et tegn på at noe bug selv om ikke andre programmer blir påvirka. Det kan hende det er noe feil med f.eks en minnebrikke å da er det kjekt å få byttet den ut FØR ting blir værre å familebildene og musikksammlinga blir korrupte. Til trådstarter: Hvor kjøpte du den psuen? btw. tipper du har dette under konttroll men spør for ifall. Chipset og mosfet temp? Om du bruker vannkjøling mister du luftflyten rundt mosfet og chipset vanligvis skapt av cpu viften. Nettopp lastet ned nyeste prime eller har installasjonen ligget på disk en stund? Om den har ligget på disk, prøv å last ned siste versjon på nytt og test. Installasjonen om den er gammel kan ha blitt korrupt hvis du har hatt noe minneproblemer før, f.esk om du har dradd en evt. overklokking litt for langt. Noe jeg selv har opplevd og det er lite gøy. Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Fikk akkurat en 2 toners alarm, og hk bestemte seg for å slå av systemet... chipset kjører på standard kjøling, men bare akkurat nå.. skal montere vannkjøling på det også så snart jeg får de delene jeg har bestillt... Prime95 googla jeg akkurat etter og installerte, tror det var siste versonen jeg lasta ned og kjørte... nå sitter jeg på gammle maskinen da den andre maskinen ikke ville starte, holder på å fjærne all kjølepasta som ligger på cpu, for å legge ny og se om det kanskje hjelper... anngående overklokking, jeg har ikke gjort noe stor overklokking på hverken hovedkort eller cpu... aldri vært over 200 FSB, og ikke over 13x multiplyer... nå venter jeg bare spennt på om noe ble grilla eller ikke når den alarmen gikk... sku akkurat til å legge på kjølepasta, og montere... PSU'et er kjøpt fra amerika, annbefalt psu til overklokking faktisk... men nå har jeg ikke overklokka noe særlig , så psu bør ikke være relevant... den er stabil og god å ha med å gjøre etter som jeg har sett... Minnebrikkene mine kjørte fint i 2 timer gjennom memtest86 uten noen error (tok meg bare tid til 2 timers test, dvs 4 ganger gjennom alle syv testene da jeg ville se om jeg kunne finne noen annen feil da ramen virket stabil nokk)... Vell, får montere cpu med ny kjølepasta og sett at alt står som det skal, for å se om det funker ennå... blir litt lei meg om noe er dødt, men det så ikke ut som om noe var brent, og det lukta heller ikke.... dette er noe man vandligvis merker, og noe hk'et neppe ville tillat da jeg har satt at den skal skru av pc om det blir for varmt osv.. (kan jo være det som skjedde nå, at det ble for varmt, så skrudde hk av pc'n... temp måleren under cpu kan ha blitt for varm.. affal, skal sette sammen og teste nå..) Wish me luck -mamazboy- Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Forresten, noen hadde i signaturen sin at de hater Artic Silver 5... er det noe galt med denne kjølepastaen? Det er den jeg legger på nå *går å monterer* -mamazboy- Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 nope har ennå samme alarmen... får ikke bota, får bare en "sirene" ... en to toners alarm... *google for å finne ut hva den alarmen er* -mamazboy- Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Beep Codes for ABIT AWARD BIOS Motherboards A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages og jeg hadde en sirene... to toners sirene... overheating eller for høy / lav spenning... vanskelig å tro da jeg ennå får den alarmen når jeg prøver å skru på, og jeg har latt den stå lenge i ro... for varm er den hvertfall ikke lengre... og jeg har ikke mulighet til å sette noen annen spenning da jeg ikke får boota meg inn i bios, og har flytta jumperen flere ganger.. hjelper ikke... noen forslag ?? -mamazboy- Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Artic silver 5 er beste kjølepastaen du får tak i såvidt jeg vet. Ta en desj pasta på tempsensor under sokket og bøy den opp slik at den får skikkelig kontakt med cpu. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Kobla du fra nettspenningen når du resat bios? Skikkelig gåte dette, virke som alt er satt sammen og stillt inn riktig. Kansje er på tide å teste hw i andre maskiner om mulig. Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 (endret) joa tenkte på å teste hw i en annen maskin... men jeg vurderte å prøve en annen psu først, kan jo hende det er den som er uenig med resten av systemet... hvertfall etter at jeg leste hva som stod under sirene alarmen... problemet med å stappe det i en annen maskin blir gjærne det at jeg må få fatt på en annen maskin som støtter mitt hw først... naboen sitter med hk som ikke støtter AMD XP 3000+ prosessorer... og RAM testa jeg jo akkurat... så jeg gjetter meg til at det enten er psu, eller cpu som er buggy... eller selvfølgelig hovedkortet som er vanskelig med meg... grunnen til dette er at det var Prime95 som tester cpu som ikke virket i utgangspunktet... eller er jeg på fisketur nå? bomma jeg? -mamazboy- EDIT: ja jeg kobbla fra nettspenningen Endret 7. august 2004 av mamazboy Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Hei Per Stian:) Fikk også Fatal error i Prime, men da hadde jeg overklokket rammen litt for mye, men ordnet seg når jeg klokket den ned igjen. håper du får ordnings på sakene dine. Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 hehe, takk takk Viktor Satser på at det årdner seg.. enten er det PSU eller CPU tenker jeg... blir ikke rådyrt uansett... håper jeg... -mamazboy- Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 hmm hvorfor har du rammen i dimm 2 og dimm 3 ? prøv å sett dem i dimm1 og 2 i stedet.. Jeg tror det er rammen din som bøgger, selv om den derre memtest-saken gikk bra. Menne.. du fikk ikke dataen din på nå ? triste greier ass... Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 tviler på det har noe å si om rammen står i dual eller ikke.... men kan jo selvfølgelig prøve... Grunnen til at jeg ikke tror det er pga av alarmen jeg fikk, den tyder på overheat, eller spenningsfeil... MEN .. .*prøve å kobble rammen i slot 1, og 2* blir spennende dette -mamazboy- Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Nope, fortsatt bare sirene når jeg prøver å starte opp... Kanskje jeg må se om jeg får meg ett annet psu... høre med naboen om han har den 12V pluggen jeg trenger til hovedkortet mitt på sin psu... (den øverste på dette bildet.. : http://www.logan.eclipse.co.uk/images/nf7atx.jpg ) -mamazboy- Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Forresten, noen hadde i signaturen sin at de hater Artic Silver 5... er det noe galt med denne kjølepastaen? Det er den jeg legger på nå "Noen" bør gå hjem å legge seg eller finne frem Ludobrettet, ettersom vedkommende ikke har det ringeste peil på hva han snakker om! AS5 er absolutt i toppskiktet nå det gjelder varmeledende pasta, så bare bruk den! Ang maskinproblemer; Plukk ALT i bits & pieces og sett det pent sammen igjen, men bare med de viktigste komponentene. Bare som et forslag, om du ikke har løst problemene allerede? Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Skrue: vell... jeg har ikke så mye koblet til hk slik som det er... er bare det som er på hovedkortet og skjermkortet... kan jo plukke alt fra hverandre for å sette det sammen igjen... kanskje prøve med en ram brikke isteden for å ha begge i , men da jeg inbiller meg at det er psu, tror jeg ikke det hjelper... MEN da jeg ikke har en psu liggende, plukker jeg gjærne alt fra hverandre for å så sette det sammen igjen... kanskje plukker psu'et fra hverandre også for å se om det er noe inni den som er kortslutta, eventuelt ser brennt ut... -mamazboy- EDIT: men først skal jeg balle meg en pris! *balle* Endret 7. august 2004 av mamazboy Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Hm, ingen som kan låne deg et multimeter da, slik at du kan sjekke spenningene fra PSU? Det vil jo straks avsløre om dette er i orden. Og som du sikkert vet; PSU´n kan jo jumpstartes, slik at dette ikke behøver å være tilkoblet HK for spenningsmålinger. Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 (endret) får lånt psu av naboen så fort han er færdig med den episden han ser av Stargate SG1 Så da får jeg affal se om det er psu eller ikke... om det ikke er det, plukker jeg alt i småbiter, og stabbler det sammens igjen... -mamazboy- EDIT Skrue: Joda kan jumpstarte psu'et, men har ikke multimeter.. og litt vanskelig å få fatt på denne tiden av døgnet... men psu derimot er ikke like vanskelig Endret 7. august 2004 av mamazboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå