BFV Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Som dere sikkert har fått med dere blir Ipod mini lansert i disse dager,jeg planlegger og bestille meg en men blir stoppes av for dere et ganske enkelt spørsmål: Den kan kun koples til USB 2,0 og FireWire..jeg har bare USB 1 og lurer derfor på om den kan brukes i en USB 1 kontakt? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Tror ikke det vil fungere. En løsning kan være å kjøpe et firewire eller usb 2.0 (eller kombo) PCI kontroller. Om du trenger nytt lydkort så har mange firewire integrert. Endret 7. august 2004 av Villmink Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 USB 2.0 er bakoverkompatibelt, med andre ord fungerer det fint på en PC som bare har USB 1.1. Lenke til kommentar
BFV Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 hmmm...satser på at det funker da så får jeg bare sende den tilbake viss ikke Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Det fungerer nok skal du se. Lenke til kommentar
mag86 Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Er ikke helt sikker på om det funker, kan hende det funker å overføre, men ikke lade. Men et usb2 eller firewire kort er ikke så dyrt. Lenke til kommentar
Erichsen Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Det burde fungere å lade også. Min mp3-spiller lader fint med vanlig usb, så da burde det gå med en ipod også. Lenke til kommentar
BFV Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Det burde fungere å lade også. Min mp3-spiller lader fint med vanlig usb, så da burde det gå med en ipod også. og det er en USB 2,0 Mp3 spiller? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 det funker bra, men problemet at det vil gå kjempekjempe sakte å overføre 4 gb Lenke til kommentar
Döden Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Det burde fungere å lade også. Min mp3-spiller lader fint med vanlig usb, så da burde det gå med en ipod også. Nei. iPod vil ikke en gang lade ved USB2.0! Kun firewire! Lenke til kommentar
BFV Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 hva er prisen på et firewire kort da? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 hva er prisen på et firewire kort da? Hvorfor ikke bare sjekke? Hauger av nettbutikker å velge mellom. Lenke til kommentar
BFV Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 hva er prisen på et firewire kort da? Hvorfor ikke bare sjekke? Hauger av nettbutikker å velge mellom. har sjekket,ligger på 250-300 kr. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Ja det vil funke å koble til usb1.1, men det vil ikke gå spes fort. Det vil bare gå med 12mbps, altså ca 1MB/sec... vil ta lang tid å overføre mye, men du skal jo ikke overføre 4gb HVER gang du hiver musikk på.. vil anbefale FW for 300 spenn though... Da får du i teorien 400mpbs.. Lenke til kommentar
mag86 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Det burde fungere å lade også. Min mp3-spiller lader fint med vanlig usb, så da burde det gå med en ipod også. Nei. iPod vil ikke en gang lade ved USB2.0! Kun firewire! Dette var de gamle iPodene. Jeg fant dette på apple sine supportsider: "Note: Only iPod mini can get power from a high-powered USB port using the supplied cable." Men jeg fant også dette på siden til den nyeste programvaren: "Nytt for iPod med klikkeflate: Lad opp via USB 2.0-tilkobling" Så nå kan begge iPodene lades via USB2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå