Gå til innhold

Er det bedre kjølevifte på X800XT enn X800PRO?

Spurs

Anbefalte innlegg

Jeg har et Connect3d X800PRO VIVO, og har som mange andre ikke sjanse i havet til å kjøre stabilt med XT default speed. Kjører maks 515-core. Men det er maks.... har krasjet noen ganger så jeg kjører med 510/570. Dere sier dette skjer pga temperaturen er for høy.

Er det viften som gjør dette? Er viften bedre på X800XT???

Kortet har XT-kjerne og 1.6ns minne. Sjekket dette i går. Det var forøvrig veldig mye kjølepasta på kjernen. Skikkelig griseri! La på et nytt lag med Arctic Silver 3 (eneste jeg hadde...) Ble likevel ikke lavere temp på kortet. Har bestilt ATI Silencer 4 (sendt fra Tyskland i forgårs), og må vel kjøpe Arctic Silver 5.

Hvor tynt/tjukt lag skal jeg legge på kjernen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste et sted at viften på XT PE bråkte en del mer enn PRO, så jeg antar at de kjører viften på høyere spenning slik at den kjøler bedre ogbråker mer, men hvis det jeg tror er sant betyr vel det at man kan ''volt modde'' vifta slik at den går fortere, isåfall er det GODE nyheter for de som har PRO som er softmodda og flasha og likevel ikke når XT hastighet!

Hvis noen som har et PRO kort, litt guts, litt penger (hvis det går galt) og litt teknisk innsikt kan prøve dette er jo det en ''revulosjon'' (riktig skrevet?) for PRO brukere!

:thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg leste et sted at viften på XT PE bråkte en del mer enn PRO, så jeg antar at de kjører viften på høyere spenning slik at den kjøler bedre ogbråker mer, men hvis det jeg tror er sant betyr vel det at man kan ''volt modde'' vifta slik at den går fortere, isåfall er det GODE nyheter for de som har PRO som er softmodda og flasha og likevel ikke når XT hastighet!

Hvis noen som har et PRO kort, litt guts, litt penger (hvis det går galt) og litt teknisk innsikt kan prøve dette er jo det en ''revulosjon'' (riktig skrevet?) for PRO brukere!

:thumbup:

Pirke* TDK, det heter Revolusjon ikke revulosjon. Husket du pirket meg en gang nå pirker jeg deg ;)

Lenke til kommentar
Pirke* TDK, det heter Revolusjon ikke revulosjon. Husket du pirket meg en gang nå pirker jeg deg

Hehe, jeg var litt i tvil.

Jeg husker at jeg pirket på deg ja :D

Noen som tør og prøve min teori?

Ikke skyld på meg hvis noe går i dass :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...